et par hurtige spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zimmy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13.10.2023 08:29:31

et par hurtige spørgsmål

Indlæg af Zimmy » 28.01.2024 15:28:36

1. Hvis man gifter sig i udlandet vil ens udenlandske ægtefælle have love at tage til Danmark i de 6 måneder hvor man ansøger familiesammenføring eller skal vedkomne stadig have visum ? (Dvs i mit tilfælde hvor kvinden er russisk, vil det nærmest være umuligt, når der ikke kan ansøges om visum til russere)

2. bankgarantien er indefrosset i 10 år? (Dvs man skal de dette som en udgift de første mange år)

3. Nogen råd omkring finansiering af bankgarantien? Hvad er de mest gængse måneder folk håndtere denne på, når man samtidig har udgifter til forsørgelse, familiesammenføringsudgifter til ansøgninger etc, bryllup osv (de løber jo nemt op i 200.000 kr)

SMG
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12.06.2023 09:08:31

Re: et par hurtige spørgsmål

Indlæg af SMG » 30.01.2024 11:08:33

1. Ægtefælle skal have visum for at indrejse.

2. Ja uanset om du selv deponerer beløbet, eller om du får lavet en anfordringsgaranti, så vil der være en udgift forbundet med det.

3. Jeg har ikke personlig erfaring med at stille garanti. Men jeg vil tro det nemmeste vil være at få lavet en anfordringsgaranti i banken. Det kræver så at man kan blive kredit godkendt. Men kan man det, så tænker jeg det er at foretrække. I så fald betaler man et gebyr (pr kvartal oftest) så længe garantien er gældende.

Besvar