Annullering af familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
j-berg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20.08.2023 14:03:56

Annullering af familiesammenføring

Indlæg af j-berg » 20.08.2023 14:09:34

Hej,

Jeg er git med en pige fra Kenya, vielsen fandt sted i Kenya.
Hun er nu i Danmark og FS er i gang.
Vi har i mellemtiden fundet ud af vi på ingen måde er kompatible, og at hun er voldelig of traumatiserer min datter fra et andet ægteskab.

Min eks-kone nægter vores fælles barn at være i mit hjem så længe der er vold og politiopbud på vilkårlige tidspunkter.

Jeg ønsker derfor at annullere FS, således at hendes processuelle ophold ligeledes ophører. Hendes visum er for længst udløbet.

Er dette muligt?

Mvh

J-berg

mhg
Indlæg: 306
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Annullering af familiesammenføring

Indlæg af mhg » 21.08.2023 14:49:12

Du kan naturligvis til enhver tid trække din del af ansøgningen tilbage. du behøver fsv. ikke begrunde det, men det vil være bedst at begrunde det med henvisning til volden, og oplyse at dokumentation følger. Volden bør du snarest få det dokumenteret ved politianmeldelse og lægeattest, og videresende dette til din sagsbehandler.

Du bør også - når volden er dokumenteret ved politianmeldelse og lægeattest - søge om straksskilsmisse. Dermed bortfalder grundlaget for en bevilling til fs. Men første skridt er en skriftlig meddelelse om at du trækker ansøgningen tilbage. Husk at oplyse sagsnummer.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

j-berg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20.08.2023 14:03:56

Re: Annullering af familiesammenføring

Indlæg af j-berg » 21.08.2023 20:57:49

Hej mhg,

Tak for dit svar.
Allerede inden du skrev dit indlæg havde jeg ringet til udlændingestyrelsen og oplyst dem at jeg ønsker at trække min del af ansøgningen tilbage.
Jeg nævnte både den fysiske og den psykiske vold.

Ligeledes har jeg også i går aftes ansøgt om straksskilsmisse på baggrund af samme.

Efter at jeg læste dit svar har jeg nu også politianmeldt voldepisoden. Episoden ligger 4-5 uger tilbage og jeg tog dessværre ikke på skadestuen, men politirapporten nævner at jeg har tydelige tegn på slag i ansigtet, ligesom at der også blev lavet en underretning til kommunen da min datter og søn fra andet forhold var til stede da det skete.

Jeg kontakter udlændingestyrelsen igen i morgen med et sagsnummer, såfremt det er landet i min e-boks.

Hvis det er ok, så har jeg endnu et spørgsmål.......

Pigen som det hele handler om befinder sig stadig på min adresse sammen med sin datter på 5 år, mens jeg er nød til at opholde mig i en skovhytte med mit ældste barn (yngste er hun sin mor og kan ikke forstå hvorfor far ikke kommer og henter hende) da jeg simpelthen ikke tør sove under samme tag af frygt for at hun dræber mig i min søvn.
Politiet fortalte mig her til aften at siden hun ikke har postadresse hos mig, eller noget andet sted i DK, så kan de sende en patrulje ud og fjerne hende fra mit hjem. Det bekymrer mig dog lidt, da jeg ikke ved hvor hun så skal opholde sig, ikke så meget på grund af min "soon to be" eks kone, men på grund af hendes datter. Jeg kan ikke lide tanken om at en 5 årig pige skal sove på gaden i et fremmed land.

Jeg har gentagne gange tilbudt at købe flybiletter til dem begge, hvis blot moderen vil love mig at gå ombprd på flyet, men hun nægter, og siger at hun bliver til myndighederne fjerner hende.
Er der nogen måde hvorved jeg kan få hende sat på et fly hvis jeg køber biletterne? Jeg har også tilbudt hende at hun får penge med hjem til at klare sig i 6-8 måneder.

De bedste hilsener

j-berg

mhg
Indlæg: 306
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: Annullering af familiesammenføring

Indlæg af mhg » 24.08.2023 14:48:00

Nej, du kan ikke selv fysisk tvinge din ægtefælle ombord på et fly. Det kan kun politiet, og det kan de først, når/hvis der ligger en afgørelse om at hun udvises.

Hvis politiet fjerner hende fra dit hjem, vil de næppe bare lade mor og barn stå på gaden, men formodentlig enten bringe dem til et krisehjem (bedste valg), eller foranledige at de anbringes i et asyl- eller udrejsecenter (ikke så godt).

Indtil fs-sagen er endeligt afsluttet formelt - jeg vil mene, det skal ske som en afgørelse, og at der skal skrives en meddelelse til din ægtefælle om det - har hun i princippet stadig processuelt ophold, og hører derfor under Udlændingestyrelsens regi. Din sag er formodentlig en sjældent set sag, og jeg kan ikke finde nogen praksisnotater om, hvad myndighederne skal og må i sådan et tilfælde.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar