Forlængelse af OT

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Erkanher
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15.02.2020 09:37:45

Forlængelse af OT

Indlæg af Erkanher » 25.04.2020 13:28:50

Hejsa
Jeg skal i gang med at forlænge min kones opholdstilladelse og ind under "Dokumentation for boligforhold" skal jeg sende dokumenter men vi bor i et hus. Hvad plejer man så sende til Udlændingestyrelsen?

Dokumentation for sikkerhedsstillelse vil de også have - skal jeg få sendt dokumentation fra banken eller kan jeg nøjes med at tage screenshots af bankkontoen?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Forlængelse af OT

Indlæg af gambler » 27.04.2020 20:02:23

hej,

vi sendte ikke noget på min ejerlejlighed

sikkerhedstillelse :idea: :idea: hverken dokumentation fra bank eller screenshot

MEN den sikkerhedsstillelse der er godkendt af kommunen :!: :!: :!:
(og skal den forlænges :?: ) (den skal jo gælde i forlængelses perioden også) (( vi forlængte til 10år incl. fra startdato)

og ellers er det ret nemt, man laver den på nettet, med 1punkt opret sags-id, og betal, og der kommer rubrik(er) til vedh. fil)

siden hen til politi (hvis det udenfor Kbh.) og få optaget biometri

husk at pas er gyldigt

hvis pas og sikkerhedsstillelse ikke gælder i de 4år (eller mere) hvad i får....så får i kun forlængelse tilsvarende pas/sikkerhed

man kan søger 3 måneder før...og forvent op til 7 måneder behandlingstid

NB : jeg aner IKKE noget om der corona luk (pause) m.h.t biometri

PS : tag evt. et schreenshot af betaling, og vedhæft
(selvom at betaling og ID mathcer, mener jeg de vad om det - så behøver de ikke selv checke ) :mrgreen:

Erkanher
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15.02.2020 09:37:45

Re: Forlængelse af OT

Indlæg af Erkanher » 29.04.2020 16:36:56

Mange tak for svar 8)
Men inden man går i gang med at udfylde den står der at man skal have dokumenterne klar. (Sikkerhedsstillelse, bolig osv.)

Jeg vil bare ikke have afslag pga manglende dokumentationer

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forlængelse af OT

Indlæg af mh1 » 03.05.2020 14:14:56

Send en kopi af skødet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar