Børne/familieydelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DennisNa
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22.08.2018 01:51:38

Børne/familieydelse

Indlæg af DennisNa » 01.03.2020 01:56:35

Nogle med erfaringer om børne/familieydelse ? jeg ved der er et optjeningsprincip, men hvornår starter det ? Min kone og steddatter indrejste Januar 2019 - fik opholdstilladelse november 2019. Da udbetaling Danmark, ikke må hjælpe mig om om oplysninger om min Kone, lykkes det mig i 3. forsøg at få dem til at sende oplysninger til min kones privat-adresse ( mit hjem) :roll:
DU FÅR NU FAMILIEYDELSER
"Din første udbetaling vil være 0 kr."
De beregner ud fra 01-01-2020 og det er da helt skudt ved siden af,
jeg kan forstå hvis det var november 2019.
Jeg mener bopælen er FRA Januar 2019, hvor de indrejste, da skat ligger det til grund, for fradrag.
Er der andre kringlede regler indenfor Udbetaling Danmark :?:
+ vi kan brokke os inden 4 uger, men jeg ved ikke hvad der kan ændres, da jeg kun kan se, at de bruger Cpr, og jeg kan ikke se hvornår hun er tilmeldt adressen. Hun er fritaget for at have Digitalpost/ebox/nemid - et godt råd fra kommunen,da hun ikke 100% kan forstår dansk, og ægtefæller må IKKE hjælpe. medarbejdere på kommune var SÅ dum, men reglerne er på hendes side fandt jeg ud af. E-BOKS er personlig kun dig dig dig siger loven. jeg tilmelder hende snart NemID, det offentlige kan ikke engang selv se, at hun er fritaget. lille eksemel. fra SMS "Der er nye oplysninger i din tandjournal + Bestil tid til eftersyn" vedlagt link kræver NEMID. Kommunal tandpleje :) Det sker med alt andet

Håber i kan gøre mig klogere på Familieydelser,
på forhånd tak

Besvar