OT - midlertidigt for 4. gang.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Indlæg: 126
Tilmeldt: 06.04.2008 18:11:49
Geografisk sted: København

OT - midlertidigt for 4. gang.

Indlæg af rinarios » 25.02.2020 16:21:25

Har skrevet om dette emne tidligere, men er i tvivl igen, så jeg håber nogle kan hjælpe.

Min mand (fra Peru), har netop for 2 uger siden ansøgt om forlængelse af hans midlertidige opholdstilladelse pga familiesammenføring med mig for 4. gang.

Min mand har for nyligt måtte anmelde til politiet en hændelse på hans arbejde, hvor han blev truet med en kniv af en borger. Og dette gør min mand nervøs. Han er overbevist om at hans ophold nu ikke bliver forlænget, nu hvor han har anmeldt denne episode til politiet.
Han skal i retten i maj måned og har taget imod en beskikket advokat. Vil dette have indflydelse på hans ansøgning om forlængelse af midlertid ophold? Jeg tror det ikke, men er nervøs nu hvor han har taget imod en beskikket advokat, som jo bliver betalt af det offentlige.

Nogle erfaringer herinde?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: OT - midlertidigt for 4. gang.

Indlæg af skaanebo » 25.02.2020 19:37:28

Unødige bekymringer. Din mand befinder sig i et retssamfund, ikke i en bananstat.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: OT - midlertidigt for 4. gang.

Indlæg af mh1 » 27.02.2020 11:33:11

Din mand er jo offer og dermed vidne, og ikke mistænkt/skyldig i nogen forbrydelse, og hverken det eller det at han i den forbindelse modtager hjælp fra en støtteadvokat betalt af det offentlige (det er IKKE en social ydelse) kan have nogen som helst indflydelse på hans opholdstilladelse.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar