Klage til udlændingenævnet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ahmad27
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23.09.2018 00:45:56

Klage til udlændingenævnet

Indlæg af Ahmad27 » 04.02.2020 16:24:03

Hej alle

Jeg har nu været igang med processen for at få min kone til danmark igennem 2 år...
Vi blev gift i pakistan i december 2017 hvorefter vi søgte om besøgsvisum til hende til DK ca. 6 måneder efter brylluppet. Der gik 2 uger og vi fik afslag da man havde en mistanke om at hun ville blive efter efter hendes visum var udløbet.
Så søgte jeg om familiesammenføring, hvor vi indleverede alle nødvendige papirer og afslaget på besøgsvisummet og ventede tålmodigt. Der gik 2 uger hvor hun blev indkaldt på den danske ambassade i islamabad hvor de ville snakke med hende. De spurgte ind til en masse ting om mig og brylluppet. Hun svarede på alle spørgsmålene og hun fik lov til at gå. Vi hørte aldrig fra dem igen. Så gik der 10 måneder og vi fik afslag på familiesammenføring med begrundelse om at hun ikke havde været på besøgsvisum i DK... Så søgte jeg om besøgsvisum igen til hende og skrev at hun skal bruge visummet for at kunne opfylde det eneste krav vi manglede, da vi lige havde fået afslag på fs. Der gik 1 måned og vi fik afslag med samme begrundelse som sidst, nemlig at man var bange for at hun blev i dk efter visummet var udløbet...
Så skrev jeg en klage til udlændingenævnet hvor jeg pointerede alle de fejl som US havde begået og at de i princippet ikke havde en sag som stod til deres favør, og at den skulle hjemsendes.
Nu er der gået yderligere 8 måneder og jeg har stadig ikke hørt fra dem. Jeg rykkede på dem og de sagde at de skulle bruge 1 måned til halvanden mere.

Nu kommer mine spørgsmål:
Er der andre der har prøvet det her som mig?
Hvis sagen hjemsendes til US til fornyet behandling, skal jeg så vente i 10 måneder igen ?
Kan hun søge om visum til DK og vente her mens sagen bliver behandlet på ny ?

Mat
Indlæg: 5
Tilmeldt: 31.01.2020 22:18:47

Re: Klage til udlændingenævnet

Indlæg af Mat » 04.02.2020 20:38:56

Står faktisk i samme situation som dig. Jeg har spurgt om sagbehandling tid hos US i denne topic. viewtopic.php?f=6&t=22842

som jeg ser, så tager ny behandling hos US længere tid.

Det er ret svært at få besøgsvisum til DK. Prøv evt. andre lande.

Mat
Indlæg: 5
Tilmeldt: 31.01.2020 22:18:47

Re: Klage til udlændingenævnet

Indlæg af Mat » 06.03.2020 14:32:57

Hej Ahmad

Har du hørt fra udlændingenævnet?

Ahmad27
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23.09.2018 00:45:56

Re: Klage til udlændingenævnet

Indlæg af Ahmad27 » 06.03.2020 17:51:09

Nej stadig ikke. De har udskudt den til slut april ... har snakket med immigration law på ryesgade og de siger at jeg ikke skal forvente et positivt svar ...

Mat2
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27.05.2020 09:32:25

Re: Klage til udlændingenævnet

Indlæg af Mat2 » 27.05.2020 09:35:08

Hejsa

Har i fået svar?

Ahmad27
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23.09.2018 00:45:56

Re: Klage til udlændingenævnet

Indlæg af Ahmad27 » 06.06.2020 22:17:04

Hej mat2 og andre interesserede

Vi hørte ik noget i slut april grundet coronaen. Men efter mange opringninger og flere mails har vi endelig fået svar. Dog ikke positivt. De har givet en fristforlængelse til slut september nu ...
Men jeg har givet op på den danske system nu og har valgt at flytte til sverige. Så skal til møde en jurist her i næste uge som skal hjælpe mig med papirarbejdet til flytningen...

Besvar