Kæreste fra Georgien til DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jdavid
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14.07.2019 20:19:40

Kæreste fra Georgien til DK

Indlæg af Jdavid » 14.07.2019 20:33:06

Hej med Jer.
Jeg har mødt alletiders søde kvinde i Georgien og nu vil vi gerne flytte sammen hos mig i Danmark.
Hun er 47, jeg er 45 og vi lever i det hele taget op til de krav der stilles i forhold til sammenføring, bortset fra at vi ikke har været sammen i mere end to måneder, hvor kravet vistnok er 18 måneder i streg. Det er selvfølgelig ikke muligt, da Georgien er uden for Schengen og hun derfor skal tage hjem til Georgien efter 90 dage, for så at komme igen 90 dage senere.
Er der nogen forslag til hvordan vi bærer os ad med det, så hun kan blive? Ægteskab, jobkontrakt eller lignende?

Vh Jan

BNS82
Indlæg: 128
Tilmeldt: 09.04.2018 11:44:09

Re: Kæreste fra Georgien til DK

Indlæg af BNS82 » 15.07.2019 09:01:49

Hvis hun kan få et job, der opfylder kravene til opholdstilladelse i Danmark, kan det bruges:
https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans%C3%B8ge/Arbejde
ellers er giftemål nok måden at gøre det på enten via danske regler eller tage en tur til et nabo land og få det gjort via EU reglerne, der er noget mere lempelige end vores egne.
De 2 måneder du snakker om tænker jeg tid hun har været her på visum, de tæller ikke med i de 18 måneder, da det er tid hvor i har haft fælles adresse, der tæller i det regnskab.

Besvar