forlængelse af opholdstilladelse til familiesammenført kone.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
paraguy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17.03.2015 01:28:53

forlængelse af opholdstilladelse til familiesammenført kone.

Indlæg af paraguy » 13.07.2019 18:13:46

Hej forum,

jeg har spørgsmål til boligkrav vedr. forlængelse af opholdstilladelse til familiesammenført kone.

min kone har opholdstilladelse som familiesammenført ægtefælle.
vi bor nu i min ejerbolig, vi skal snart ud og finde en lejebolig lejlighed, idet jeg sælger mit hus pga dårlig økonomi (vi har særeje)

jeg står i RKI, og skal for fogedretten i Aug2019,

når vi skal flytte til en ny lejlighed, vil det være et problem hvis min kone står som lejer alene på lejekontrakten?
idet jeg står som RKI bliver det måske svært for mig som lejer, og vil ikke have kreditorer tager udlæg i depositum til lejlighed.

reglerne for boligkrav lyder således: Du og din ægtefælle/samlever skal normalt råde over en selvstændig bolig af rimelig størrelse (boligkravet).
vil det have betydning at jeg ikke står som lejer på lejekontrakt, men det kun er min kone?

det vel fint nok at min kone råde over lejlighed (hendes navn på lejekontrakten), eller skal jeg også stå på lejekontrakten?

på forhånd tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: forlængelse af opholdstilladelse til familiesammenført kone.

Indlæg af mh1 » 15.07.2019 22:01:29

Ja, det er fint nok. Men der kan jo altså ikke gøres udlæg i huslejedepositum FØR I evt. flytter, og udlejer har taget hvad han/hun evt. har krav på.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar