meget forvirret

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
viborg2000
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27.07.2016 12:46:01

meget forvirret

Indlæg af viborg2000 » 16.05.2019 19:47:49

Hej
Vi planlægger ansøge om familiesammenføring men har lidt problemer med og gennemskue om vi opfyder de 4 krav... vil høre om nogen kan gennemskue om vi opfylder de 4

01Ufravigeligt krav, Den der bor i Danmark og søger om familiesammenføring, skal have bestået Dansk 3.prøve eller 9/10 klasse i folkeskolen. Dette krav er ufravigeligt.
JEG ER REN DANSKER, MEN BOR PÅ 3 ÅR I UDLANDET

02Arbejde - dansker Den der bor i Danmark, der søger om familiesammenføring, skal have haft arbejde i Danmark i mindst fem år.
JEG DE SIDSTE 40 ÅR HAFT ARBEJDE ALDRIG ARBEJDSLØS ARBEJDE I DANMARD, DE SIDSTE 3 ÅR DOG I UDLANDET

03Uddannelse - dansker Den der bor i Danmark, der søger om familiesammenføring, skal have mindst seks års uddannelse i Danmark - heraf mindst et års uddannelse ud over grundskolen.
jEG HAR GÅET 10 ÅR I DANSK FOLKESKOLE, HEREFTER TAGET UDDANNELSE SOM KONTOR ASS, OG DEREFTER OGSÅ EN UDDANNELSE SOM
ELEKTRIKKER 4 ÅR

04Sprog - udlænding Den udenlandske ægtefælle skal kunne engelsk på B1-niveau eller bestå en prøve i Dansk 1.
MIN KONE SNAKKER IKKE ENGELSK, MEN LÆRE EN SMULE DANSK

05Arbejde - udlændin Den udenlandske ægtefælle skal have haft fuldtidsarbejde eller egen virksomhed i de seneste tre af fem år.
MIN KONE HAR IKKE ARBEJDE

06Uddannelse - udlænding Den udenlandske ægtefælle skal have været i gang med en uddannelse i mindst et år på et niveau, der svarer til en dansk videregående uddannelse eller en dansk erhvervsuddannelse.
HUN HAR IKKE UDDANNELSE


HÅBER NOGEN KAN HJÆLPE OS

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: meget forvirret

Indlæg af DortheM » 16.05.2019 21:19:09

1) det handler ikke om hvor du har boet, men om at du har en af de eksamener i dansk, der kræves.
Har du folkeskolens prøver 9. eller 10. klasse bestået med et karaktergennemsnit på mindst 6 (efter 13-skalen) eller 02 (efter 7-trins-skalaen) i dansk disciplinerne bortset fra orden? Hvis ja, så er den hjemme.

2) lyder det til du har opfyldt. Men du skal kunne dokumentere det.

3) lyder det til du opfylder, men igen, du skal kunne dokumentere det.

4) 5) 6) Det ser ikke ud til din kone opfylder nogen af kravene

Konklusionen fra min side er at I ikke opfylder integrationskravene. Din kone skal mindst udfylde et af kravene og du skal checke op på din dansk eksamen, da du skal kunne medsende dokumentation for at du opfylder krav 1.

Måske du skal se på om I skal bruge EU-reglerne :wink:

Besvar