Ægteskab i tyrkiet, ægtefælle til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ridwan
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Ægteskab i tyrkiet, ægtefælle til Danmark

Indlæg af Ridwan » 21.04.2019 21:25:14

Hej alle.

Jeg har valgt at blive gift med en Pakistansk kvinde i tyrkiet, og vi har kigget omkring forholdene til dette med hensyn til hvilke dokumentationer der er nødvendige.

Mit spørgsmål, eller min bekymring rettere sagt, er at få det anerkendt, samt barnet som hun har (5 år gammel) i Danmark, og hvad dette indebærer.
Jeg er lidt uklar over dette og har svært ved at finde de præcise informationer mht. vores situation.
For eksempel skal jeg stille de 54,289.48 til rådighed (penge som jeg ikke har pt.) ?
Eller går jeg bare til kommunen med papirene vi har fået i Tyrkiet og viser det og så bliver vi registeret som gift? Hvordan påvirker det hendes muligheder for opholdstilladelse?

På forhånd tak.

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab i tyrkiet, ægtefælle til Danmark

Indlæg af mh » 22.04.2019 20:51:27

For det første er sikkerhedsstillelsen nu 100.000 kr.

For det andet skal din ægtefælle, hvis hun ikke allerede har været på visumbesøg i DK før, besøge DK mindst én gang, før I kan søge om fs. Der skal samtidig søges om opholdstilladelse til barnet.

Hvis din ægtefælle aldrig har besøgt DK, skal I altså i første omgang søge om besøgsvisum til hende og til barnet. Når de så begge to er kommet til DK, kan I efter et par dage aflevere ansøgning om fs.

Læs vejledningen her: https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... menfoering

Et ægteskab, som er indgået i Tyrkiet på lovformelig vis, vil blive anerkendt i DK. Når mindst én af ægtefællerne er ikke-tyrkisk, vil I formodentlig automatisk få en international vielsesattest, dvs. den er på flere sprog og behøver ikke oversættes. Den skal dog legaliseres med en apostille. Den får man på det lokale 'valilik'.
mh

Besvar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable