Udlændingestyrrelsen beder om nyt pas (Filippinsk)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
odoital
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17.05.2014 20:51:05

Udlændingestyrrelsen beder om nyt pas (Filippinsk)

Indlæg af odoital » 07.04.2019 17:47:08

Hej, efter at have ventet på vores ansøgning i 7 måneder fik jeg brev fra udlændingestyrrelsen, hvor de skriver sagsbehandlingen er begyndt, men der mangler oplysninger. Nemlig at min kones pas udløber d. 20. september 2019, og hun skal derfor forny det, og sende dem en kopi inden 3 uger. De kan ikke give opholdstilladelse på baggrund af det nuværende pas, selvom det stadig er gyldigt.

- Så vidt jeg ved skal man til Oslo for at få nyt pas som filippiner. Er det korrekt?
- Jeg kan se at der er åbnet en ambassade i Danmark i januar 2019. Kan man få det lavet her?
- Er det muligt at få lavet nyt pas på under 3 uger? Eller får man et midlertidigt pas når man søger?

Jeg går ud fra at det kan lade sig gøre, ellers ville de nok ikke bede om det, eller give en længere frist.
Kan man tolke det som et godt tegn at de beder om nyt pas, når det er det eneste som mangler i ansøgningen?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Udlændingestyrrelsen beder om nyt pas (Filippinsk)

Indlæg af skaanebo » 07.04.2019 18:37:38

Kontakt ambassaden.

Serenity
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15.04.2019 16:35:42

Re: Udlændingestyrrelsen beder om nyt pas (Filippinsk)

Indlæg af Serenity » 15.04.2019 16:45:29

odoital skrev:
07.04.2019 17:47:08
Hej, efter at have ventet på vores ansøgning i 7 måneder fik jeg brev fra udlændingestyrrelsen, hvor de skriver sagsbehandlingen er begyndt, men der mangler oplysninger. Nemlig at min kones pas udløber d. 20. september 2019, og hun skal derfor forny det, og sende dem en kopi inden 3 uger. De kan ikke give opholdstilladelse på baggrund af det nuværende pas, selvom det stadig er gyldigt.

- Så vidt jeg ved skal man til Oslo for at få nyt pas som filippiner. Er det korrekt?
- Jeg kan se at der er åbnet en ambassade i Danmark i januar 2019. Kan man få det lavet her?
- Er det muligt at få lavet nyt pas på under 3 uger? Eller får man et midlertidigt pas når man søger?

Jeg går ud fra at det kan lade sig gøre, ellers ville de nok ikke bede om det, eller give en længere frist.
Kan man tolke det som et godt tegn at de beder om nyt pas, når det er det eneste som mangler i ansøgningen?
Hejsa,
Min kone var i samme situation og hun fik sit pas fornyet i januar 2019.
Vi talte med ambassaden i Danmark, som fortalte at de ikke kom til at lave pas foreløbig.
Hun tog derfor til Oslo, og fik udfyldt den formular hun skulle bruge og betalt gebyret.
Derefter tog hun tilbage til Danmark og sendte passet til ambassaden i Oslo.
Ca. 1 uge senere modtog hun sit nye pas.
Held og lykke

Besvar