Fik besøg af politiet :(

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ammfaleh
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26.11.2010 18:26:05

Fik besøg af politiet :(

Indlæg af ammfaleh » 03.04.2019 20:38:59

Hej ÆUG

Det er som følgende:

Mig: Jeg er 29 og har ubegrænset opholdstilladelse. Får statsborgerskab om et år, hvis alt går som skal. Har mit eget firma inden for transport.

Min kone: Hun er 27 og ligesom mig fra Irak. Hun fik turistvisum og kom herop til DK.

Børn: Vi har 2 drenge på 2 og 1 år.

Hun søgt opholdstilladelse i løbet af de 3 måneder hun var på besøg. Det resulterede i et afslag. Vi ankede sagen og tilføjede en rapport fra hendes psykolog. (Hun er efterlyst af sin familie i Irak fordi hun giftede sig med mig og ikke den de havde fundet til hende, hvor hun derefter "flygtede" til DK)

Den anden ansøgning resulterede i endnu en afslag. Hun var højgravid på dette tidspunkt og derfor fik lov til at blive her. Men nu hvor der er gået ca. et år fik vi i dag besøg af politiet hvor de kørte hende til politistationen. Fra nu af skal hun hver fredag forbi og skrive under på et stykke papir for at vise hun er stadig her. De tog også hendes pas.

spørgsmål:
Hvad er vores muligheder nu?
1. Skal min kone søge asyl?
2. Kan hun få arbejds opholdstilladelse hvis jeg "ansætter" hende i mit firma eller måske hvis hun "overtager" firmaet?
3. Eller er det mere sandsynligt at hun får opholdstilladelse hvis hun søger asyl i Sverige eller Tyskland?
4. Andet I kan komme i tanke om?

Jeg er meget chokeret og er bange for min families fremtid.
Sætter stort pris på jeres hjælp.
Tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Fik besøg af politiet :(

Indlæg af mh1 » 03.04.2019 21:02:42

Mener du, at I søgte om familiesammenføring? Og hvad var begrundelsen for afslaget?

1) Det er en skidt idé at søge asyl.

2) Nej. Din kone har næppe helt særlige færdigheder, som ingen arbejdsløse som allerede har opholdstilladelse eller er statsborgere i DK ikke også har, så hun vil få afslag.

3) Det får hun næppe, hun ville sandsynligvis blive sendt retur til DK.

Meld dig ind og scan og send jeres dokumenter vedr. sagen til Rådgivningen. Klik på ‘Mail’ på siden her: https://www.aegteskabudengraenser.dk/raadgivning
mh
Rådgiver for ÆUG

ammfaleh
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26.11.2010 18:26:05

Re: Fik besøg af politiet :(

Indlæg af ammfaleh » 04.04.2019 18:23:22

Hej mh

Ja. De skrev at jeg ikke har haft et arbejde/studie i 3 år i de sidste 5 år. Derfor kan de ikke godkende min kones ansøgning.

Ved du hvornår kan man forvente en tilbagemelding hvis jeg sender dokumenterne i dag?

Tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Fik besøg af politiet :(

Indlæg af mh1 » 05.04.2019 16:34:33

Nej, jeg ved desværre ikke hvor hurtigt du kan få svar.
mh
Rådgiver for ÆUG

ammfaleh
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26.11.2010 18:26:05

Re: Fik besøg af politiet :(

Indlæg af ammfaleh » 05.04.2019 16:53:35

Hvorfor er det en skidt idé at søge asyl?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Fik besøg af politiet :(

Indlæg af mh1 » 06.04.2019 21:18:55

Umiddelbart lyder det ikke som om hun kan bevise, at hun har krav på asyl, og sagsbehandlingstiden er lang, medmindre hun havner i 'åbenlyst grundløs'-gruppen, hvor ansøger ret hurtigt får afslag uden mulighed for at anke.

Hun skal i givet fald ansøge om at få lov til at bo hos dig, og ikke i et asylcenter. Du skal så opfylde visse krav, bl.a. skal du forsørge hende og hun må ikke få nogen ydelser overhovedet, heller ikke sundhedsydelser, dvs. at du skal betale fuld pris hvis hun skal til læge, tandlæge mv.- se: https://www.nyidanmark.dk/da/Waiting/As ... h%20spouse

https://flygtning.dk/danmark/asyl/asyl- ... -i-danmark
mh
Rådgiver for ÆUG

ammfaleh
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26.11.2010 18:26:05

Re: Fik besøg af politiet :(

Indlæg af ammfaleh » 08.04.2019 16:29:17

Mange tak fro din hjælp/vejledning.

Besvar