Ventetid på processuelt ophold

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
msp
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13.03.2019 09:47:52

Ventetid på processuelt ophold

Indlæg af msp » 13.03.2019 10:02:51

Min amerikanske kæreste og jeg planlægger at søge om ægte/familiesammenføring, mens hun opholder sig i Danmark. Jeg har læst en del herinde om ventetid fra at ansøgningen bliver afleveret (f.eks. på politistationen), til at vi kan forvente at modtage svar om processuelt ophold.

Mit spørgsmål er, om der er nogen der har erfaring med hvor længe der kan forventes at gå, inden vi vil modtage svar om at processuelt ophold er tildelt eller ej?
Jeg vil ikke risikere at hun ender med at blive længere end de 90 ud af seneste 180 dage, for så at få et afslag som ender ud med et ophold der har varet for længe. Jeg kan forstå at processuelt ophold bliver givet med tilbagevirkende effekt, men det er stadig en risiko som vi ikke vil tage chancen med.

Min kæreste er ved at "optjene" dage til at rejse til Danmark igen (efter et tidligere besøg), og det vil være ideelt hvis vi ikke skal vente på at hun har alle 90 dage til rådighed.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Ventetid på processuelt ophold

Indlæg af gambler » 13.03.2019 16:32:12

cirka 2-3 uger, (hvis man ikke lige rammer ind i højtider)

og os havde de glemt at skrive til, eller posten havde rodet brevet væk, så tror der gik mindst 2 måneder
og det var da ingen problem

min mening, det ikke det man skal bekymre sig om, mere om man selv mener at man opfylder alle betingelser
fordi ellers kan det jo ændres fra procedult ophold, på forkert grundlag, og så det ''overstay''

håber det giver mening ;-)

Besvar