Boligkrav + processuelt ophold

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
EyeBr0ws
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17.12.2018 20:45:49

Boligkrav + processuelt ophold

Indlæg af EyeBr0ws » 17.12.2018 20:55:11

Hej ÆUG.

Vi skal snart til at indgive ansøgning om FS, og jeg håber I kan hjælpe med at svare på to spørsgmål:

Jeg er i tvivl om hvorvidt min nuværende bolig opfylder boligkravet ifm. FS. Jeg bor alene til leje i en 1-værelses lejlighed på 38 kvadratmeter uden tidsbegrænsning. Som jeg læser det inde på Nyidanmark.dk, så bør boligen opfylde kravet da vi kun skal bo to personer, og derved opfylder kravet om "højst 2 personer per beboelsesrum". Gælder dette også for 1-værelses lejligheder?

Når vi afleverer ansøgningen på fx politistationen, får man da samtidig bekræftelse på processuelt ophold, eller sker det først når man modtager en kvittering fra US? Eller sker først på et senere tidspunkt?

På forhånd tak for svar.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Boligkrav + processuelt ophold

Indlæg af mh1 » 18.12.2018 22:05:06

Den opfylder kravet, men hvis I har tænkt jer at få børn, bliver I nødt til at finde en anden bolig inden I bliver 3 eller flere.

Processuelt ophold er noget, US bestemmer om man kan få. Man får det normalt, hvis man umiddelbart ser ud til at opfylde kravene til fs. Man får normalt en kvittering med på at have afleveret ansøgning, men husk at bede om den, hvis I ikke får den umiddelbart.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar