Håber på udskydelse af boligkravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jvd
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19.11.2018 15:30:03

Håber på udskydelse af boligkravet

Indlæg af jvd » 19.11.2018 16:48:25

Hej ÆUG,
Først og fremmest TAK for dette forum, som er en stor hjælp for mange af os!

Min kæreste og jeg er ved at udfylde ansøgningen om ægtefællesammenføring, men vi er gået lidt i stå, så vi håber i kan svare på vores spørgsmål.

Jeg er dansk statsborger, min kæreste er fra Sri Lanka. Vi har boet sammen i Australien i 2 år (ansøger derfor som fast samlever). Vi opfylder alle betingelser + 4/6 af betingelserne i integrationskravet.

Jeg er lige flyttet hjem til DK igen (d. 10. nov.) og bor hos min mor. Vi vil ansøge en af de kommende dage, så det sker indenfor 1 måned siden min hjemkomst. Forhåbentlig vil Udlændingestyrelsen så udskyde tidspunktet for, hvornår vi skal opfylde boligkravet, til 6 måneder efter, at min kæreste har fået/hvis han får opholdstilladelse.
Er der en måde hvorpå vi kan/skal ansøge om at få udskudt tidspunktet eller er det op til dem?
Skal jeg informere dem om, at jeg er udlandsdansker, der lige er flyttet hjem på en eller anden måde? evt. i kommentarfeltet, hvor man kan tilføje andre relevante oplysninger?
Og til sidst, hvordan skal jeg udfylde spørgsmålene om bolig, når vi ikke har en bolig endnu, men jeg blot bor hos min mor?
Jeg har krydset 'nej' til om jeg i øjeblikket bor i udlandet, men er bekymret for om vi får afslag, hvis jeg krydser 'nej' til alle boligspørgsmålene, og de ikke ved at det er fordi jeg er udlandsdansker, der lige er flyttet hjem.

Jeg håber mine formuleringer giver mening og I kan hjælpe.

Kh, Julie

magicsun
Indlæg: 37
Tilmeldt: 22.06.2018 09:55:49

Re: Håber på udskydelse af boligkravet

Indlæg af magicsun » 20.11.2018 12:41:03

HVis jeg var dig ville jeg spørge ved diverse retshjælp i de større byer, eller ved nyidanmark, de var søde til at hjælpe med udfyldelse af skema.

Meen spørg altid to steder, jeg har spurgt om noget ved ny i danmark og fulgt op med århus retshjælp, da de nogen gange "skræmmer" en med de svar de kommer med.

jvd
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19.11.2018 15:30:03

Re: Håber på udskydelse af boligkravet

Indlæg af jvd » 22.11.2018 13:31:57

Tusind tak for svar. Jeg ringede til nyidanmark og de var søde til at hjælpe og der er nu styr på det hele!
tak!

Besvar