Fælles bopæl efter vielse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Aqill90
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21.09.2018 13:26:53

Fælles bopæl efter vielse

Indlæg af Aqill90 » 21.09.2018 13:37:34

Hej

Jeg er i maj 2018 blevet gift med min mexicanske mand, men grundet mit studie og hans kun kortvarige turist visum har det ikke været muligt at være sammen hele tiden. Han besøgte mig 3 måneder før og efter vielse og jeg er lige pt i Mexico sammen med ham. Jeg har også besøgt ham a 2 omgange både august sidste år og i december, og han var også kortvarigt i Danmark i januar.

Vi vil gerne søge familiesammenføring snarest, men da pengene er ved at løbe ud, frygter jeg, at hvis jeg tager hjem, opfylder vi ikke længere kravet om at bo sammen. Endvidere er jeg også lidt usikker på, hvordan man overhovedet kan bevise at man har boet sammen? Min mand har jo ikke CPR og kan derfor ikke officielt registreres på min danske bopæl? Så jeg forstår ikke helt hvordan vi skal kunne bo sammen, før han har opholdstilladelse. ligeledes har jeg kun begrænset turistvisum i Mexico...

Vi venter barn sammen nu og jeg er ved at føle mig desperat i dette system allerede, selvom vi ikke engang har lavet ansøgningen endnu.

Svar vil blive enormt værdsat :)

BNS82
Indlæg: 128
Tilmeldt: 09.04.2018 11:44:09

Re: Fælles bopæl efter vielse

Indlæg af BNS82 » 22.09.2018 04:20:13

Hvis i er gift behøver i ikke at have fælles adresse for at søge FS og selvom han har været her på visum og du der, tæller det heller ingen steder, som at i har boet sammen, som du selv nævner har han ikke været registreret på din bopæl i Danmark.
Så det er ikke et problem, så nu skal i bare opfylde de resterende krav (bolig, integration, sikkerhed osv.)

Aqill90
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21.09.2018 13:26:53

Re: Fælles bopæl efter vielse

Indlæg af Aqill90 » 22.09.2018 04:33:00

Mange tak for besvarelsen 😁

Besvar