Lær Dansk, regler og arbejdsgange.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
IvanLora
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18.01.2018 23:25:35

Lær Dansk, regler og arbejdsgange.

Indlæg af IvanLora » 20.09.2018 20:20:21

Er der nogen herinde der er inde i reglerne for niveau inddeling på modul kurserne hos Lær Dansk?

Min kone var til interview/test igår, og blev sat til at starte på DU2 modul 3 - dvs sammen med studerende der har ca et års anciennitet.

Problemet er, hun har de sidste par måneder flittigt anvendt de gratis samtale-café-events Lær Dansk afholder én gang ugentligt, og har her i samtale med både frivillige og andre studerende fundet ud af at DU3 vil være mere relevant i hendes situation (endda helst fra modul 1 for at få basis grammatik og udtale HELT på plads).

Jeg har efterfølgende kontaktet den lokale Lær Dansk for at få hende omplaceret - men fik til min store forundring at vide at der tillod deres regler ikke..

Mit spørgsmål er;
Kan det være rigtigt at vi INGEN indflydelse har på noget så vigtigt - de af US krævede tests får hun selvfølgelig uanset hvilken linje og hvilket modul hun bliver tildelt - men DU3 er, som jeg forstår det, adgangsgivende til et senere bogligt forløb, hvor DU2 ikke er..

Er der nogen der har nogle guldkorn, regler eller hokuspokus jeg kan bruge? 😉

Besvar