Mor og barn - mor godkendt, barn afventer.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kaspernielsen1987
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21.01.2018 20:29:23

Mor og barn - mor godkendt, barn afventer.

Indlæg af Kaspernielsen1987 » 11.06.2018 08:36:07

Hej Forum.

Jeg søgte i januar familiesammenføring med min kone og hendes 4-årige datter. I fredags fik vi så brev om at min kone må blive såfremt jeg stiller garantien indenfor 3 uger. Men der var intet nævnt om barnet og der kom ej heller efterfølgende information om barnet.

Jeg ringede derfor til Udlændingestyrelsen som det første her til formiddag. Og det var så åbenbart en fejl. For hende jeg fik i røret var tydeligvis personificeringen af mandag - sur, næsvis, uforskammet og generelt mere end svær at tale med.

Når hun ellers ikke havde travlt med at sukke irriteret af mig eller afbryde, oplyste hun mig om at min kone for det første ikke var i nærheden af en opholdstilladelse bare fordi jeg har fået et brev om at hun må blive såfremt jeg stiller sikkerheden og for det andet så måtte barnet gerne blive i Danmark såfremt min kone fik ophold. Jeg stoler dog ikke på hendes vejledning, både fordi hun på ingen måde havde interesse i at tale med mig og for det andet så står der intet om disse forhold i det brev vi modtog.

Nogen der har erfaring med en sag som denne?

Venligst
Kasper

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Mor og barn - mor godkendt, barn afventer.

Indlæg af mh1 » 11.06.2018 10:31:07

Hvis du har fået brev om at stille sikkerhed, betyder det at opholdstilladelse til begge ligger klar og blot venter på bevis for sikkerhedsstillelse.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar