Hvad gør jeg

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ajdenmark
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10.05.2018 14:54:30

Hvad gør jeg

Indlæg af Ajdenmark » 10.05.2018 14:59:35

Hejsa jeg står i den situation at jeg har forelsket mig i en mand fra Iran. Vi vil gerne giftes men hvilke ting skal der til for at vi kan blive gift i Iran eller et andet sted?

Hvilke dokumenter skal jeg medbringe til Iran for at vi kan blive gift
Håber der er nogle som kan hjælpe mig

Mvh Anne

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af skaanebo » 10.05.2018 15:02:00

Skal du så bo i Iran?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af mh1 » 10.05.2018 16:13:26

Tjek her: http://iran.um.dk/da/rejse-og-ophold/menu-2/

Og her: http://copenhagen.mfa.ir/index.aspx?fke ... geid=31458

Der er telefonnummer til ambassaden i København, samt mailadresse, så ring eller skriv og spørg.

Vær opmærksom på, at hvis du ikke har mødt ham personligt før, men kun på nettet, så vil et ægteskab næppe give ham mulighed for visum til DK, endsige for at blive familiesammenført i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

Ajdenmark
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10.05.2018 14:54:30

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af Ajdenmark » 10.05.2018 17:52:29

Jeg skal ikke bo i Iran planen er at vi gerne vil bo i Danmark. Jeg har ikke mødt ham endnu, men tager ned på besøg til sommer.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af skaanebo » 10.05.2018 18:25:02

I bør i så fald planlægge det sådan, at I møder hinanden under flere besøg i løbet af fx et års tid, INDEN I gifter jer, og han skal så også have besøgt DK, før der søges om opholdstilladelse i DK.

Ajdenmark
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10.05.2018 14:54:30

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af Ajdenmark » 10.05.2018 20:49:51

En advokat fortalte mig han ikke kan få visum før vi er gift, da vi ikke har været samlevende. Han har været flygtning i Danmark men fik afslag. Jeg mødte ham ikke mens han var i dk, men skrev sammen med ham. Ved ikke om dette vil have nogen betydning for alt dette

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af mh1 » 10.05.2018 21:29:26

Det vil ikke have betydning for kravet om at han skal have været i DK, fordi han formodentlig ikke har haft lovligt ophold. Det har man ikke som asylansøger. Hvis han ankom på et gyldigt turistvisum, vil han have haft lovligt ophold.

At I har skrevet sammen har meget lidt betydning for chancen for en evt. familiesammenføring.
mh
Rådgiver for ÆUG

Ajdenmark
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10.05.2018 14:54:30

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af Ajdenmark » 10.05.2018 21:57:46

Så du mener han vil kunne få et turistvisum for at komme? Det skal han vel selv ansøge om i iran så? Vi taler med hinanden flere gang om dagen med kamera så vi ser også hinanden. Og jeg taler med hans søster som bor her i Danmark

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af mh1 » 11.05.2018 06:02:19

Nej, det var ikke det jeg skrev.

Læs selv på https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... uristbesøg

"Hvis du er statsborger fra et land i hovedgruppe 4, kan du som udgangspunkt få visum, hvis du er ægtefælle/fast samlever, barn under 18 år eller forælder til værten i Danmark. Med faste samlevere mener vi personer, der har boet sammen i et fast samlivsforhold på fælles bopæl i mindst 1 år og 6 måneder.

Udlændingemyndighederne gives afslag på en ansøgning om visum, hvis vi vurderer, at der er en begrundet formodning om, at du vil tage fast eller længerevarende ophold i Danmark eller i de øvrige Schengenlande. Det kan fx være tilfældet, hvis du giver udtryk for, at du ikke vil udrejse igen inden visummets udløb, eller hvis du tidligere har udvist en adfærd, der indikerer, at du ikke kun ønsker et kortvarigt ophold i Danmark. Det kan også være tilfældet, hvis der er konkrete indikationer på, at din vært i Danmark tidligere har inviteret personer, der har misbrugt deres visum."

Et tidligere ulovligt ophold og afvist asylansøgning er "en adfærd, der indikerer, at du ikke kun ønsker et kortvarigt ophold i Danmark".

Du må forberede dig på at det kan blive meget op ad bakke at få din kommende ægtemand til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af Bandcamp » 11.05.2018 23:15:37

Du er forelsket og vil giftes med en mand du endnu ikke har mødt, der sågar bor i Iran? Der må jeg altså være en skid og sige, at det er godt, at der er stramme indvandrerlovgning på visse områder, for din egen skyld.

Nu er det jo nemt at være en gammel klog nar og belære folk, men lad mig gætte på, at du enten er meget ung, eller ikke har være forelsket eller i forhold så mange gange før? Du er nødt til at komme helt ned på jorden.

For det første er der ingen garanti for, at manden i den anden ende har reele hensigter, eller overhovedet er den person, han udgiver sig for at være.

For det andet kan du ikke vide, om der er kemi og grundlag for et virkeligt godt forhold, når I mødes i virkeligheden, ligemeget hvor meget I har snakket og videochattet online. Tro mig, det er ikke det samme at være sammen fysisk som online.

For det tredje bor han i et land med en helt anden kultur, så med mindre du også er muslim, er der grundlag for et enormt kulturshock på begge fronter. Men måske er dette ikke et problem i dit tilfælde, det må du jo selv om.

Derudover er Iran i visumgruppe 4, så han kan ikke få turistvisum, med mindre I allerede er gift. Som jeg ser det, er din eneste mulighed at besøge ham i Iran og blive gift der, og jeg har ingen anelse om det overhovedet er muligt at blive gift der, hvis du ikke selv er muslim og iransk statsborger, osv.

Beklager at være en lyseslukker, men jeg ser rødt når jeg ser folk skrive, at de er forelskede og giftes med en person, de aldrig har mødt. Det er simpelthen den forkerte rækkefølge, og der er jo altid en dag i morgen. Lær hinanden at kende først - du ville jo heller aldrig gifte dig med en dansker, du aldrig havde mødt, vel?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvad gør jeg

Indlæg af mh1 » 12.05.2018 07:22:54

Jeg vil foreslå at du fortæller din kæreste, at det slet ikke er sikkert at I kan blive familiesammenført, dvs at han vil kunne komme til at bo i Danmark, hvis I bliver gift. Foreslå ham, at I så planlægger jeres fremtidige liv i Iran, og se hvad hans reaktion på det er.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar