Tilbagerejsetilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Elaaa
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28.02.2018 16:41:38

Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af Elaaa » 23.04.2018 06:59:44

Hej venner

Jeg skal til sommer søge om tilbagerejsetilladelse til min mand. Er der nogen der har erfaring med dette? Vi skal have holdt vores bryllup som vi har haft planlagt for 1 år siden. Men vi tænker bare vi vil skrive ferie som begrundelse.
Nogen der har fået afslag eller har erfaring ?

Jtl
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30.04.2018 17:07:24

Re: Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af Jtl » 30.05.2018 18:48:15

Min udenlandske ægtefælle fik en tilbagerejsetilladelse, da vi skulle en uge til Spanien. Vi har fornyligt søgt US om ægtefællesammenføring og hendes turistvisa var ophørt inden afrejsen. Hun havde dermed processuelt opholdstilladelse, da vi skulle afsted. Jeg havde undersøgt tingene hos den Spanske ambassade som meddelte mig at alt ville være ok med en tilbagerejsetilladelse. Hun fik sådan en - på en visa sticker - gældende for en uge. Rejsen gik fint indtil vi skulle forlade Spanien.
Den spanske security dame forstod overhovedet ikke hvad der stod på stickeren og var i fuld gang med at tage antræk til en tilbageholdelse. Min ægtefælle fik dog alligevel lov til at stige ombord i flyveren - fordi vi rejse sammen og var gift. Forvent derfor ikke at det forløber gnidningsfrit. Husk evt. for en sikkerheds skyld, at medbringe vielsesattest og brev fra US

Sgr
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27.05.2015 14:27:00

Re: Tilbagerejsetilladelse

Indlæg af Sgr » 17.07.2018 13:00:23

At få den er problemfrit. Bed om 3 måneder og multiple entries.

Men på lignende måde var det også ved at gå galt da min kone returnerede fra Kina i maj via Helsinki. De havde også meget svært ved at finde ud af dokumenterne. De var ikke i tvivl om at hun kunne komme ind, men hun måtte have opholdt sig ulovligt i Schengen fra da hendes ophold udløb mens processen stod på. Jeg tror at de lukkede hende ind fordi hun kunne dokumentere at hun i mellemtiden havde fået opholdet forlænget, men at kortet ikke var ankommet da hun tog afsted.

Besvar