Integrationskrav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Integrationskrav

Indlæg af Snow26 » 17.02.2018 00:19:47

Hej folkens
Jeg har lige nogle spørgsmål og håber nogen er behjælpelig med at svare tak på forhånd.
De nye 6 integrationskrav hvad indebære det konkret eks. Den herboende har mindst 5 års uddannelse , er det en uddannelse der har taget 5 år eller er det okey man har en 3 års uddannelse og en 1 års uddannelse og 1 års udsannelse mere hvor det i alt giver 5 år? Vil dette være okey?
Derudover vil jeg gerne vide f.eks jeg jeg er ung og har ikke arbejdet flere år fuldtid grundet jeg læst og uddannet mig. Jeg har snart altså i slutningen af 2018 år har arbejdet 3 år fuldtid samt arbejdet deltid i forskellige steder og måske fuldtid i flere måneder i forskellige steder, men tror ikke at jeg har arbejdet 5 år fuldtid i alt. Måske højst 3 og en havlt år eller 4 år højst. Vil dette skabe problemer? Jeg har bestået dansk Vuc 10. Klasse både mundligt og skrifligt. Samt 9. Klasse. Jeg har aldrig været på kontanthjælp eller bistand overhovedet. Min ægtefælle kan desværre ikke Engelsk og ej dansk da personen har aldrig været i Dk. Krav til ansøger: Engelsk desværre intet 1 års minimum uddannelse intet , men min ægtefælle har arbejdet siden 2014 fuldtid i militær som soldat samt taget ekstra kurser i forbindelse med sit arbejde i militær, men har ikke taget uddannelse på uni. Min ægtefælle har færdig gjort gymnasium , men har ikke gået i universitet. Integration minister giver udtryk for at det er okey opfylde 4 ud af de 6 krav. Tro i min situation er håbløs eller er der en lys ?
Venlig hilsen

Calle2
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11.01.2016 11:48:42

Re: Integrationskrav

Indlæg af Calle2 » 17.02.2018 11:59:59

Ind til videre er det kun en aftale - endnu ikke en lov, så det kan nå at ændre sig.

I uddannelseskravet til den herboende tæller grundskolen med, så det kun er 1 år på en kompetencegivende uddannelse.

Arbejdet tror jeg ikke er godt. Når der er et uddannelseskrav som et af de 6 punkter, så kan det næppe tælle med at være studerende her også. (Så vidt jeg kan se favoriserer dette punkt dem, der tager en kort videregående uddannelse, hvilket virker ret mærkeligt.)

Måske din kærestes ekstra kurser kan sidestilles med en dansk erhvervsuddannelse? Det er ikke kun universitetsuddannelse, der tæller. Hvis altså der tilsammen er et års kurser. Dog måske lidt svært når det er militæret - jeg er ikke nok inde i, om det tæller som en erhvervsuddannelse.

Mht. din kærestes erhvervserfaring ser det fint ud med fuldtid siden 2014.


Umiddelbart ser det ud til, at I opfylder 3 ud af de 6 krav - måske 4, hvis din kærestes kurser kan bruges. Så se om sprogkravet kan opfyldes med noget undervisning til din kæreste, vent på at du har arbejdet længere tid - eller brug EU-reglerne.

Eller skynd jer at søge inden den nye aftale bliver til lov :). Hvis altså I opfylder de nuværende regler.

Som jeg ser det med beskrivelserne her:

http://uim.dk/nyheder/2018-02/regeringe ... mmenforing

Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Re: Integrationskrav

Indlæg af Snow26 » 18.02.2018 11:39:14

Tak for svare:-) Vi kan desværre ikke søge nu og jeg håber det her lovforslag bliver ikke til lov man ved aldrig. Fordi jeg opfylder eller vi opfylder alle de gamle krave, men de nye forslag tvivler jeg på om vi kan få en chance. Ellers jeg bor i Sverige ig det har jeg gjort i lang tid , men jeg er lidt i tvivl om min ægtefælle kan få efter eu regler da jeg bor hos en som c/o adresse og indeboende. Heg har skrevet migop på lejligheder venter og venter :-/

Calle2
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11.01.2016 11:48:42

Re: Integrationskrav

Indlæg af Calle2 » 19.02.2018 21:34:35

Der er lavet en aftale, så meget skal gå galt, for at der ikke kommer en lovændring. Kun svært at sige præcist hvornår og om det bliver helt som i aftalen.

Hvis du i forvejen bor i Sverige, så brug endelig EU-reglerne - der en lang række fordele ved at bruge dem frem for de danske (først og fremmest at de er mere stabile og hurtigere adgang til permanent ophold, men der er flere).

Prøv at undersøge om c/o adressen er en hindring - Sverige har vist mere lempelige regler, så måske det ikke gør noget.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Integrationskrav

Indlæg af mh1 » 21.02.2018 17:14:17

Hvis du har en gyldig 'inneboende'-kontrakt, og er blevet registreret på adressen, betyder det ikke noget at du har en ℅-adresse. Du vil stadig kunne benytte EU-regler, såfremt du arbejder eller har tilstrækkelige midler.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar