Økonomi krav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Charning
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12.01.2018 03:24:58

Økonomi krav

Indlæg af Charning » 19.01.2018 08:06:54

Hej

Situation:

Jeg er Pt udenlandsdansker er gift på fjerde år med mim thai kone (viet i dk, alle dokumenter iorden, oversat og verificeret i både Thailand og Danmark).
Vi har et fælles barn på 2 år (inden længe med dansk pas) samt hendes 9 årige søn fra andet forhold (han er thai).

Vi overvejer at flytte hjem til dk og søge familiesammenføring via et besøgsvisum.

Jeg kommer til dk uden job og bolig. Er godt nok husejer, men der bor min ekskone til huset kan sælges.

Spørgsmål:

Hvad skal jeg leve optil økonomisk/lønningsmæssigt før/ efter skat ... Før/eget husleje ... osv. For 2 voksne og 2 børn ?

Jeg tænker af benytte mig af "coming home" reglen, men den nævner kun lidt om min situation iforhold til økonomi og forsørgerpligt ... Kan med god grund ikke fremvise nogen lønsedler bagud (pt forsørger vi os i Thailand gennem vores firma i min kones navn).

Så igen ...

Hvordan skal min økonomi som minimum se ud, for at leve optil de danske nationale krav som hjem kommende udenlandsdansker der vil søge om familiesammenføring ?

Findes der måske andre muligheder som er mere hensigtmæssige med vægt på økonomi ?

Så som ....

- at arbejde i dk og leve andet steds (grænsependler).

- at benytte sig af EU reglerne og arbejde/ opholde sig permanent i feks. Tyskland,Norge eller Sverige ?

Alle svar vil være værdsat ... På forhånd tak :)

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Økonomi krav

Indlæg af skaanebo » 19.01.2018 09:21:00

Der stilles slet ikke krav til din økonomi. Du må blot ikke have modtaget kontanthjælp i DK inden for de seneste tre år, og når du har boet i Thailand, har du jo selvsagt heller ikke det.

Charning
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12.01.2018 03:24:58

Re: Økonomi krav

Indlæg af Charning » 19.01.2018 09:27:40

Tak skal du have Skaanebo :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Økonomi krav

Indlæg af mh1 » 19.01.2018 10:11:51

Når du ikke har bolig og job i DK, vil det dog under alle omstændigheder være fornuftigt at kigge på muligheden for at benytte EU-reglerne, da der stilles lang færre krav.

Dem kan du bruge både, hvis du er grænsependler og hvis du finder job i et andet EU-land, og i begge tilfælde bor mindst tre måneder i det andet EU-land.

Der vil så bl.a. ikke være nogen risiko for at din stedsøn får afslag som u-integrerbar pga. alder (grænsen sænkes hele tiden), hvis I efter tre måneder eller længere vælger at flytte til DK.

http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... et-EU-land
http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... g/flyttedk
mh
Rådgiver for ÆUG

Charning
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12.01.2018 03:24:58

Re: Økonomi krav

Indlæg af Charning » 19.01.2018 10:55:46

Tak for info Mh :)

Kan lige tilføje, at jeg Idag har snakket med udlændinge styrelsen ang reglerne for boligkrav ... De bekræfter at vedr det ene boligkrav på ... "2 personer pr beboelsesrum" ... Der tæller stuen i en lejlighed med ... Så en 2 værelse lejlighed uanset kvm ... Ville leve op til en famile på 4 ...

Det er da lidt medvind op ad Bakken :)

Besvar