Forlængelse af økonomisk sikkerhedsstillelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Stine12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.01.2018 10:46:12

Forlængelse af økonomisk sikkerhedsstillelse

Indlæg af Stine12 » 16.01.2018 10:57:52

Hej

Min mands midlertidige opholdstilladelse udløber til marts og vi vil gerne have ansøgningen om forlængelse afsted hurtigst muligt. Den økonomiske sikkerhedsstillelse udløber også snart. Jeg var i banken i oktober for at få en accept fra dem, hvilket tog halvanden måned, da de lavede flere fejl ikke ingen vidste, hvordan den skulle laves. Jeg har herefter afleveret den på kommunen, som indtil videre har taget over en måned og de siger at de ikke ved, hvornår den kan være færdig.

Vi er ved at blive lidt utålmodige, hvor lang tid tog det jer at forlænge den økonomiske sikkerhedsstillelse?
Synes det er lidt voldsomt, at det skal tage tre måneder for at få den forlænget.

Og det er rigtigt forstået at man 'bare' skal søge før den dato, hvor opholdstilladelsen udløber, ikke?

Sherry83
Indlæg: 16
Tilmeldt: 06.04.2016 18:48:13

Re: Forlængelse af økonomisk sikkerhedsstillelse

Indlæg af Sherry83 » 16.01.2018 16:05:36

Hej Stine
Det burde virkelig ikke tage dem så lang tid! Vi har lige fået forlænget vores sikkerhedsstillelse. Gik bare ned i Nordea med et udfyldt bilag 2b og en anlodning fra kommunen (som de krævede af uvisse årsager 🙄). De sendte den ind, og to dage efter fik jeg en sms om at jeg skulle ned og underskrive. Dagen efter afleverede jeg den på kommunen, og samme dag fik jeg kvittering i eboks. Kommunen sagde, det max ville tage 1 uge, men de var hurtige.
Mvh

Stine12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.01.2018 10:46:12

Re: Forlængelse af økonomisk sikkerhedsstillelse

Indlæg af Stine12 » 17.01.2018 16:18:28

Hold da op det lyder da let. Det var også sådan jeg forestillede mig det... For den skal jo bare forlænges... Vi er også ved at være noget frustrerede..

Besvar