Bank garanti papiret??

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
smukkemolly51

Bank garanti papiret??

Indlæg af smukkemolly51 » 15.09.2008 09:48:45

Hejsa :)

Først og fremmest, dejligt at siden virker igen..
Var nede og snakke med min bank rådgiver den anden dag, for jeg vil jo gerne hører om en bank garanti er noget han vil stille til rådighed, eller jeg skal finde en anden bank. Det kunne han ikke se et problem i at han ikke ville, men han vil gerne se papiret før..
Nu får jeg jo først det papir hvis alt andet er ok, og så har jeg 3 uger eller hvad det er til at us har det igen.. Og hvis han så vælger at sige nej... Så er tiden kort... (ny bank)
Er der nogen steder på nettet, hvor jeg kan finde det papir, eller kan jeg ringe til us og bede dem sende mig et.. ??

Hvordan kommer jeg lige igennem denne.
På forhånd tak :)

AMK34

Indlæg af AMK34 » 17.09.2008 10:09:21

Hej,
Jeg stod også i samme situation, De sagde til mig at der skulle ikke være noget problem i at stille bank garanti. (danske bank)
men efter blot 4 måneder kommer jeg derhen for at få lavet bank garanti får jeg et NEJ fordi jeg har en datter og kone som skal forsørges og det kan jeg ikke med en indtægt + bankgaranti.
Så mig svigtede de STORT og jeg havde mindre tid end de 3 uger man får, da vores breve fra US kommer via en advokat.

Held og lykke

Så mit råd er at ha plan B også parat.

hfb

Bankgarenti

Indlæg af hfb » 19.09.2008 16:47:51

Hej.

Her under finanskrisen har man desværre bl.a. i Den Danske Bank skærpet kravene for at få en bankgarenti.
Da jeg her for en til to uger siden snakkede med min bankrådgiver i DDB, sagde han man helst skal have en eller anden form for sikkerhed før de stille en bankgarenti. Alternativ en meget god økonomi.
Det stiller sig helt anderledes hvis du har pengene. Så er det ikke et problem at få lavet en spæret konto til formålet.

Prøv at kontakte nogle forskellige banker. Måske din lokale bank er mere venlige.

Mvh Henrik.

smukkemolly51

..

Indlæg af smukkemolly51 » 21.09.2008 19:35:24

altid god med en plan B

Men er der nogen der ved om jeg kan finde det skema eller papir fs sender ud, når de ønsker garantien skal stilles. For så kan jeg lige så godt få min bankmand til at se på det nu..

Besvar