Skilsmisse og derefter nyt ægteskab/ FS, muligheder?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Skilsmisse og derefter nyt ægteskab/ FS, muligheder?

Indlæg af LarsSB01 » 05.06.2017 21:04:26

Jeg havde een snak med en fornylig om et måske lidt generelt spørgsmål, hvor jeg blev lidt nysgerrig efter hvilke løsninger der kunne være
Hvis en kvinde udenfor EU tidligere er blevet gift med en dansk mand her i DK og fået godkendt FS
Lad os sige der går nogle år, og forholdet ikke holder, samt de har ikke har nogen fællesbørn
Hun har dermed kun en midlertidig opholdstilladelse betinget af ægteskabet, hvor de nu skilles
Hvad er hendes muligheder for at finde en anden dansk mand, indgå ægteskab, hvor så at få FS igen?
Min egen vurdering er at hun nok først skal hjem til sit hjemland i en periode, siden det tidligere ægteskab og dermed opholdsgrundlag ophørte, formentlig nok med en tidsfrist til påbudt udrejse pga sagsbehandling?
Har jeg ret i formodningen, eller er der andre vilkår?
mvh Lars S

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Skilsmisse og derefter nyt ægteskab/ FS, muligheder?

Indlæg af closed1 » 06.06.2017 08:40:14

Så længe hendes opholdstilladelse ikke er inddraget , kan hun gifte sig igen og søge fs , det er lykkes for nogen

LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Re: Skilsmisse og derefter nyt ægteskab/ FS, muligheder?

Indlæg af LarsSB01 » 24.06.2017 20:47:42

Ja det vil nok forudsætte at de venter med at søge FS (og dermed egentlig gifte sig), til at de har kendt hinanden i mere end bare kort tid fra deres første fysiske møde
Hermed er det nok klogt at de har kendt hinanden i mindst 1 år, inden FS, hvilket i praksis jo må betyde at damen rejser til sit hjemland, for så at blive inviteret op på visum besøg af 90 dage, 1 eller 2 gange
Dette vil styrke deres sag, da de hermed har kendt hinanden i et godt stykke tid inden ægteskab og FS
Hvis de vælger at søge FS (og dermed egentlig gifte sig) inden for 3-6 md fra første møde (uden hun rejser ud af DK), er det nok opad bakke med at få godkendt FS, ud fra nedenstående

Ægteskab Uden Grænsers vejledning om familiesammenføring i Danmark
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... 202014.pdf
, se "2.11 Proformaægteskaber" på side 11

Er der noget ÆUG statistik, der viser en relation mellem godkendt FS holdt op imod hvorlang tid parret har kendt hinanden siden første fysiske møde?
mvh Lars S

Besvar