Arbejde i ansøgnings / process perioden.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Xchance26

Arbejde i ansøgnings / process perioden.

Indlæg af Xchance26 » 22.05.2017 18:59:35

Hej
Jeg er 58 år, og har gennem et halvt år været kæreste med en 43 årig Ukrainer, som de sidste 3 år har boet og arbejdet i Polen. Hun har selvfølgelig både visum og arbejdstilladelse i orden.
Jeg har besøgt hende i Polen 4 gange, og rejser derned igen i denne uge. I næste måned skal vi på ferie sammen i Frankrig og hun har boet hos mig i den sidste uge i marts.
Vi påtænker at gifte os og tage ophold i Danmark, men jeg har efterhånden fundet ud af at det ikke er noget man bare gør.
Hun er vant til at arbejde. Hun arbejder som tjener på et hotel - og med noget længere arbejdsdage end vi danskere vil finde os i.
Jeg selv er selvstændig indenfor IT og har en ret god indkomst.
Jeg har kunnet læse mig frem til at selve familiesammenføringen nok ikke vil give de helt store problemer - ud over tidshorisonten.
Det som jeg ikke har kunnet finde noget svar på er, hvad hun må imens sagen bliver behandlet. Jeg kan se, at hun ikke må arbejde i Danmark, hverken lønnet eller ulønnet.
Hvis hun beholder sit arbejde i Polen mens sagen bliver behandlet, hvad sker der så? Vil det være nogen hindring.
Hvis hun bare skal sidde i sofaen dagen lang, og ikke må starte på dansk undervisning, og ikke må arbejde, så tror jeg slet ikke det bliver aktuelt. Det vil hun slet ikke kunne acceptere.
Hun kan jo sagtens komme og besøge mig da hun i forvejen har visum til Polen, som jo også er en del af Schengen, og derudover bliver Ukraine nu visumfri fra den 11. juni.
Er der nogen der ved noget?

Besvar