Forlængelse af opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nokiazn
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18.05.2013 21:10:41

Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af nokiazn » 16.05.2017 16:16:13

Hej ÆUG

Vores FS blev godkendt 2014 og vi søgte forlængelse 2016 og skal søge igen August 2018! Er der noget vi skal være særligt opmærksom på?

1) Jeg kommer til at tænke på, skal have 50.000 kr stående i banken igen?
Skal lige siges vi fik den nedsat til 30.000 (efter FS blev godkendt)

2) Hvornår kan man frigives sin økonomisk sikkerhedstillet fra sin bank (det er vores egen penge), skal man ha pernement opholdstilladelse?

3) Når man skal søge forlængelse ophold? Skal man ha den samme PAS nr/type(hun har en Vietnam PAS da vi søgte FS) Hun har så lige fået en Dansk Pas gennem mig i 2017, jeg er selvfølgelig bekymret fordi hendes (Vietnamesisk Pas) udløber Maj 2018

Jeg er fuldtidsansat og min kone er deltidsansat og vi er begge selv forsørgende.


nokiazn
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18.05.2013 21:10:41

Re: Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af nokiazn » 16.05.2017 20:11:54

Hej, jeg har læst siden mange gange (før jeg lavede et indlæg) og jeg forstår det stadig ikke :lol: :lol: :lol:

nokiazn
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18.05.2013 21:10:41

Re: Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af nokiazn » 23.05.2017 08:21:46

Er der stadig nogen der kan besvare mine spørgsmål? :D

Pelle
Indlæg: 262
Tilmeldt: 05.04.2014 17:11:08

Re: Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af Pelle » 23.05.2017 13:54:29

nokiazn skrev:Hej ÆUG

Vores FS blev godkendt 2014 og vi søgte forlængelse 2016 og skal søge igen August 2018! Er der noget vi skal være særligt opmærksom på?

1) Jeg kommer til at tænke på, skal have 50.000 kr stående i banken igen?
Skal lige siges vi fik den nedsat til 30.000 (efter FS blev godkendt)
I fik den nedsat grundet bestået A1 går jeg ud fra? Og da i har søgt om forlængelse en gang så er det bare samme procedure som i 2016, i skal ikke sætte penge ind igen. I skal dog nok forlænge den inden.
nokiazn skrev: 2) Hvornår kan man frigives sin økonomisk sikkerhedstillet fra sin bank (det er vores egen penge), skal man ha pernement opholdstilladelse?
Ja, når hun får permanent opholdstilladelse.
nokiazn skrev: 3) Når man skal søge forlængelse ophold? Skal man ha den samme PAS nr/type(hun har en Vietnam PAS da vi søgte FS) Hun har så lige fået en Dansk Pas gennem mig i 2017, jeg er selvfølgelig bekymret fordi hendes (Vietnamesisk Pas) udløber Maj 2018
Nej, hun behøver ikke samme pas nr. Men hvad mener du med dansk pas gennem dig? Hun er vel ikke dansk statsborger??? I skal få ansøgt om en nyt pas til hende via den vietnamesiske ambassade da hun ikke kan få forlænget til længere end hendes pas er gyldigt.

nokiazn
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18.05.2013 21:10:41

Re: Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af nokiazn » 13.06.2017 09:50:03

Hej Pelle

Undskyld jeg svarer først nu :wink:

Da hun kom til Danmark havde hun ikke fået Dansk Pas, hun kom hertil med hendes vietnamesisk Pas. Jeg skriver fordi hun har en mere pas (altså dansk statsborgerskab som hun fik ved lov sammen med mig som bihoved) må jeg gerne bruge hendes dansk statsborgerskab pas nr på forlængelse af ophold og ikke hendes vietnamesisk pas.

Jeg ringede til US igår og fik at vide vi ikke skulle søge forlængelse af ophold da hun har fået dansk statsborgerskab, det kan jeg ikke forstå er det korret?

Pelle
Indlæg: 262
Tilmeldt: 05.04.2014 17:11:08

Re: Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af Pelle » 13.06.2017 10:05:31

Hej igen,

Hvordan har hun fået dansk pas? Er du sikker på du mener pas og ikke opholdskort? Har hun danske forældre? Hun kan ikke have fået dansk statsborgerskab fra 2-3 års ophold i Danmark, det kan bare ikke lade sig gøre så der er et eller andet galt her.

Til dit specifikke spørgsmål ville jeg bruge hendes vietnamesiske pasnummer igen, da jeg tror der enten er sket en administrativ fejl og hun har fået udstedt et dansk pas (ved ikke hvordan det kan lade sig gøre), eller også er der nogle oplysninger du ikke helt har fået forklaret.

Men US har ret i at hvis hun har fået dansk statsborgerskab (hvilket jeg ikke kan forstå hvordan) så skal man ikke søge om forlængelse, men hun skal igennem en sprog - og indfødsretsprøve for at få dansk statsborgerskab ved lov så i må vide om hun har været igennem hele processen eller ej.

nokiazn
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18.05.2013 21:10:41

Re: Forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af nokiazn » 13.06.2017 21:14:01

Pelle skrev:Hej igen,

Hvordan har hun fået dansk pas? Er du sikker på du mener pas og ikke opholdskort? Har hun danske forældre? Hun kan ikke have fået dansk statsborgerskab fra 2-3 års ophold i Danmark, det kan bare ikke lade sig gøre så der er et eller andet galt her.

Til dit specifikke spørgsmål ville jeg bruge hendes vietnamesiske pasnummer igen, da jeg tror der enten er sket en administrativ fejl og hun har fået udstedt et dansk pas (ved ikke hvordan det kan lade sig gøre), eller også er der nogle oplysninger du ikke helt har fået forklaret.

Men US har ret i at hvis hun har fået dansk statsborgerskab (hvilket jeg ikke kan forstå hvordan) så skal man ikke søge om forlængelse, men hun skal igennem en sprog - og indfødsretsprøve for at få dansk statsborgerskab ved lov så i må vide om hun har været igennem hele processen eller ej.
Hej igen Pelle, jeg tror ikke der er sket en fejl eller rettede sagt en fejl =)

Da jeg søgte dansk pas til mig selv kunne jeg skrive min datter som biperson, så var hun næsten fri for alle betingelse, det stod også på ansøgningen skema, at man kan søge til en person i familien også =)

CITAT:


Børn kan som udgangspunkt kun optages som hovedpersoner på et lovforslag om indfødsrets meddelelse, hvis de ikke har mulighed for at blive optaget på et lovforslag som biperson til én af forældrene. Mulighed for optagelse som biperson foreligger, når én af forældrene, der ikke er dansk statsborger, har del i forældremyndigheden over barnet og opholder sig her i landet.

Børns erhvervelse af dansk statsborgerskab som bipersoner
Et barn kan få dansk statsborgerskab sammen med en forælder (som biperson), hvis:

Barnet er ugift,
Barnet er under 18 år,
Barnet bor i Danmark,
Barnet ikke er sigtet for eller har begået kriminalitet, der i medfør af cirkulæreskrivelsens § 19 udelukker statsborgerskab eller giver karenstid,
Den forælder, som barnet optages på lovforslag sammen med, har del i forældremyndigheden over barnet,
Den anden forælder (hvis vedkommende har del i forældremyndigheden) har givet sit samtykke.

Besvar