Nogen der har haft success med at bevare opholdstilladelse efter skilsmisse?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MajaXX
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30.09.2016 07:59:21

Nogen der har haft success med at bevare opholdstilladelse efter skilsmisse?

Indlæg af MajaXX » 02.05.2017 13:06:38

Er der nogen der har haft success med at bevare opholdstilladelse efter skilsmisse, eller som har kendskab til nogen med success historie?
Så vil jeg rigtig gerne høre om det!

Vi venter på 5. måned på partshøringen efter min kæreste blev skilt fra hans ex (som han havde FS efter danske regler med) - og ventetiden er nervepirrende.

Idag er så en artikel på EB om en thai som udvises efter skilsmisse, på trods af at hun har en 8mdr. baby som er DK statsborger.
Nu siger artiklen ikke noget om hendes integration, e.g. snakker hun dansk og arbejder hun - men det gør mig nervøs.

Vi skal giftes i næste måned og venter barn til August, det er lidt ambivilent det hele. Et eller andet sted vil vi gerne have afklaring, men på den anden side må den godt komme efter vores datter er født, hvis bare der er en minimal chance for at hun vil kunne gøre en forskel for ham.

Han ved han kan søge ophold ved fastholdelse af arbejde, det er også vores option 2, option 3 er ny FS - men eftersom han hader sit job og de er nogle narhatte der udnytter immigranters frygt for udvisning ville vi helst at han kunne beholde sin nuværende opholdstilladelse, blot uden ex'en... Hvis han kan beholde den, kan han ansøge om PM ophold til december næste år, det er det vi stiler imod.

Besvar