Re: Har i fået svar?
: 23.08.2017 12:28:10
Lige en opdatering fra vores side.
Vi afventer stadig svar efter, at vi den 5. juli blev bedt om at indsende yderligere dokumentation ang. mit udlandsophold.
Efter min hjemkomst 15. juli gik jeg ind på borgerservice om mandagen og fik dem til at rette mine oplysninger til.
Ændringerne er blevet bekræftet af borgerservice og SKAT.
Nu er det dog så kun US som hænger I bremsen. Tilsyneladende, så har "ikke fuldt oplyste sager", meget lidt prioritering.
Jeg ringede til US for ca 4 uger siden, hvor de fortalte mig, at de "ikke fuldt oplyste sager" var ved 19. juni.. Jeg ringede igen 2 uger efter, og da havde de ikke flyttet sig, og var stadig ved 19. juni...
Forklaringen fra US var, at de havde MEGET travlt, og arbejdede 10 timer om dagen med komplicerede sager, og dermed ikke på tilsyneladende simple sager som vores, hvor der bare var nogle detaljer som skulle ændres. Damen fortalte, at hvis jeg ikke havde hørt noget indenfor 2 måneder, så kunne jeg ringe igen... Det er bare ikke iorden efter min mening!
US's ledelse skulle dog tilsyneladende være ved at kigge på at optimere processtiden, blev jeg fortalt.
Nu tager vi chancen og ansøger om et turistvisum til min kone, så hun kan komme og besøge mig et par uger, dog er vi blevet oplyst, at chancerne ikke er så store for at få turistvisum under process.
Jeg vil sige, at jeg er forundret og meget frustreret over, hvordan en forholdsvis simpel sag kan tage så lang tid.
Synes det er utroligt at man ikke har mere fokus på at få lukket de sager, som allerede er åbne, og hvor ansøger allerede har oplyst de manglende informationer. De burde alt andet lige være lige til højrebenet og få af vejen.
Mvh Kenneth
Vi afventer stadig svar efter, at vi den 5. juli blev bedt om at indsende yderligere dokumentation ang. mit udlandsophold.
Efter min hjemkomst 15. juli gik jeg ind på borgerservice om mandagen og fik dem til at rette mine oplysninger til.
Ændringerne er blevet bekræftet af borgerservice og SKAT.
Nu er det dog så kun US som hænger I bremsen. Tilsyneladende, så har "ikke fuldt oplyste sager", meget lidt prioritering.
Jeg ringede til US for ca 4 uger siden, hvor de fortalte mig, at de "ikke fuldt oplyste sager" var ved 19. juni.. Jeg ringede igen 2 uger efter, og da havde de ikke flyttet sig, og var stadig ved 19. juni...
Forklaringen fra US var, at de havde MEGET travlt, og arbejdede 10 timer om dagen med komplicerede sager, og dermed ikke på tilsyneladende simple sager som vores, hvor der bare var nogle detaljer som skulle ændres. Damen fortalte, at hvis jeg ikke havde hørt noget indenfor 2 måneder, så kunne jeg ringe igen... Det er bare ikke iorden efter min mening!
US's ledelse skulle dog tilsyneladende være ved at kigge på at optimere processtiden, blev jeg fortalt.
Nu tager vi chancen og ansøger om et turistvisum til min kone, så hun kan komme og besøge mig et par uger, dog er vi blevet oplyst, at chancerne ikke er så store for at få turistvisum under process.
Jeg vil sige, at jeg er forundret og meget frustreret over, hvordan en forholdsvis simpel sag kan tage så lang tid.
Synes det er utroligt at man ikke har mere fokus på at få lukket de sager, som allerede er åbne, og hvor ansøger allerede har oplyst de manglende informationer. De burde alt andet lige være lige til højrebenet og få af vejen.
Mvh Kenneth