Har i fået svar?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

madslu
Indlæg: 9
Tilmeldt: 03.03.2017 11:45:42

Re: Har i fået svar?

Indlæg af madslu » 08.05.2017 11:40:59

AruParuu skrev:
madslu skrev:
AruParuu skrev:

Burde i ikke ha fået en opdatering nu?
Hej! Vi fik svar et positiv svar i torsdags :D
Tillykke med det og held og lykke med resten.
Hvor er din ægtefælle fra hvis jeg må spørge :)
Mange tak! Hun er fra Canada.
Held og lykke med jeres ansøgning.

AruParuu
Indlæg: 79
Tilmeldt: 24.03.2017 09:10:10

Re: Har i fået svar?

Indlæg af AruParuu » 08.05.2017 12:57:28

madslu skrev:
AruParuu skrev:
madslu skrev:
Hej! Vi fik svar et positiv svar i torsdags :D
Tillykke med det og held og lykke med resten.
Hvor er din ægtefælle fra hvis jeg må spørge :)
Mange tak! Hun er fra Canada.
Held og lykke med jeres ansøgning.
Takker. Forresten, var det et brev om hvornår de forventer at afgøre sagen eller et brev om bankgaranti?

madslu
Indlæg: 9
Tilmeldt: 03.03.2017 11:45:42

Re: Har i fået svar?

Indlæg af madslu » 08.05.2017 14:43:50

AruParuu skrev:
madslu skrev:
AruParuu skrev:
Tillykke med det og held og lykke med resten.
Hvor er din ægtefælle fra hvis jeg må spørge :)
Mange tak! Hun er fra Canada.
Held og lykke med jeres ansøgning.
Takker. Forresten, var det et brev om hvornår de forventer at afgøre sagen eller et brev om bankgaranti?
Brev ang. bankgaranti, så har været nede og stille garantien i dag :) og så kan der gå op til 15 arbejdsdage før vi får de endelige papirer.

kets1981
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03.11.2016 00:39:52
Geografisk sted: Houston, TX

Re: Har i fået svar?

Indlæg af kets1981 » 08.05.2017 16:14:23

Hej

Vi indsendte vores ansøgning i Houston, TX den 2. Februar 2017.
Her var vi informeret, at vi kunne forvente svar i løbet af 3 måneder fra modtagelsen, men jeg kan se på ovenstående, at det skal vi nok ikke længere forvente holder.

Vi modtog vores kvittering for ansøgningen den 8. Februar 2017, så vi afventer dermed spændt, og lidt nervøst, på svar da jeg skal forlade USA 14. Juli pga. udløbelse af visum. Da min kone ikke kan få indrejsetilladelse under process, så vides det ikke, hvornår hun kan komme til DK.

Jeg ringede til US sidste uge, og der var intet de kunne fortælle os. Kun, at det tager den tid det tager... Så den lange ventetid giver urimelig uvished ang. fremtiden. "Hvad nu hvis det er et afslag?"
Jeg vil ikke arrangere bolig endnu, hvis det nu skulle blive et afslag og vi skal finde på alternative løsninger såsom Sverige eller andet.

Hvis nu bare man vidste en dato, så kan man forholde sig til det.


Jeg har derfor set på nogle gennemsnitlige process tider oplyst her på sidens forum. Ca 14. posts er de baseret på. Og jeg har kigget på "Ikke komplicerede sager"

Gennemsnitlig process tid:

Beskrivelse - Dage
Dage for aflevering af ansøgning - 0
Dage for kvittering for ansøgning - 17
Dage for afgørelse om ansøgning kan behandles - 110
Dage for anmodning om bankgaranti - 114
Dage for opholdtilladelse - 142


Ifølge ovenstående 2 process tider, så er:
Dato for afgørelse om ansøgning kan behandles - 154 = 40 dage mere end gennemsnittet.


Så vi skulle modtage svar engang mellem 21. Maj- 10. Juli.

Tak til ÆUG og Danes Worldwide for jeres fremragende arbejde.

Hilsen Kenneth og Shabnam

Pelle
Indlæg: 262
Tilmeldt: 05.04.2014 17:11:08

Re: Har i fået svar?

Indlæg af Pelle » 09.05.2017 19:43:24

kets1981 skrev:Hej

Vi indsendte vores ansøgning i Houston, TX den 2. Februar 2017.
Her var vi informeret, at vi kunne forvente svar i løbet af 3 måneder fra modtagelsen, men jeg kan se på ovenstående, at det skal vi nok ikke længere forvente holder.

Vi modtog vores kvittering for ansøgningen den 8. Februar 2017, så vi afventer dermed spændt, og lidt nervøst, på svar da jeg skal forlade USA 14. Juli pga. udløbelse af visum. Da min kone ikke kan få indrejsetilladelse under process, så vides det ikke, hvornår hun kan komme til DK.

Jeg ringede til US sidste uge, og der var intet de kunne fortælle os. Kun, at det tager den tid det tager... Så den lange ventetid giver urimelig uvished ang. fremtiden. "Hvad nu hvis det er et afslag?"
Jeg vil ikke arrangere bolig endnu, hvis det nu skulle blive et afslag og vi skal finde på alternative løsninger såsom Sverige eller andet.

Hvis nu bare man vidste en dato, så kan man forholde sig til det.


Jeg har derfor set på nogle gennemsnitlige process tider oplyst her på sidens forum. Ca 14. posts er de baseret på. Og jeg har kigget på "Ikke komplicerede sager"

Gennemsnitlig process tid:

Beskrivelse - Dage
Dage for aflevering af ansøgning - 0
Dage for kvittering for ansøgning - 17
Dage for afgørelse om ansøgning kan behandles - 110
Dage for anmodning om bankgaranti - 114
Dage for opholdtilladelse - 142


Ifølge ovenstående 2 process tider, så er:
Dato for afgørelse om ansøgning kan behandles - 154 = 40 dage mere end gennemsnittet.


Så vi skulle modtage svar engang mellem 21. Maj- 10. Juli.

Tak til ÆUG og Danes Worldwide for jeres fremragende arbejde.

Hilsen Kenneth og Shabnam
Hej,
Sagsbehandlingstiden er på 10 mdr, hvilet mere svarer til ~300 dage, så jeg ville ikke satse på ovenstående holder.

Er din kone amerikaner? Eller skal hun have visum? Jeg mener at have læst at det er en gråzone omkring at man kan udstede visum til ægtefæller der har en opholdssag kørende, så jeg ville ikke afskrive det 100%.

kets1981
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03.11.2016 00:39:52
Geografisk sted: Houston, TX

Re: Har i fået svar?

Indlæg af kets1981 » 10.05.2017 15:45:48

Pelle skrev: Hej,
Sagsbehandlingstiden er på 10 mdr, hvilet mere svarer til ~300 dage, så jeg ville ikke satse på ovenstående holder.

Er din kone amerikaner? Eller skal hun have visum? Jeg mener at have læst at det er en gråzone omkring at man kan udstede visum til ægtefæller der har en opholdssag kørende, så jeg ville ikke afskrive det 100%.

Hej Pelle

Tak for dit input. De 10 måneder har jeg også hørt da jeg ringede til US første gang, men man må gå ud fra, at de oplyser om længere tid for ikke at love for meget.

Jeg har i mine udregninger gået ud fra de to indlæg, som der findes i denne tråd, samt en god håndfuld andre indlæg i en anden tråd i dette forum. Så det er ikke officielle tale fra US, men et billede af, hvordan situationener er lige nu.
Den SAMLEDE process tid til man har opholdstilladelsen, and meget vel være op mod 10 måneder, men jeg henviste først til, hvornår man forvente at få svar på, om US vil gå videre med ens sag, og man skal still bankgaranti. Dette var i de to indlæg i denne tråd på gennemsnitligt 154 dage fra deres ansøgning var registreret, hvilket er 40 dage mere en det andet gennemsnit fra en anden tråd.

Min kone er fra Iran, så i såkaldt kat 4 (så vidt jeg husker), men har amerikansk Green Card.
Jeg opfylder pt. alle krav stillet, på nær boligkravet da jeg stadig bor i USA.
Der vil jeg dog så drage nytte af "coming home reglen"

Mvh. Kenneth

Pelle
Indlæg: 262
Tilmeldt: 05.04.2014 17:11:08

Re: Har i fået svar?

Indlæg af Pelle » 10.05.2017 15:54:20

Det er selvfølgelig en personlig ting mht hvor optimistisk man er, men jeg ville virkelig ikke satse på at hun får svar inden juni/juli. Jeg ville i stedet indstille mig på at tage hjem til DK uden din kone, finde lejlighed og gøre klar (for du kan jo ikke blive i USA) og så evt tage på turistbesøg tilbage til USA mens i venter på det sidste.

Så vidt jeg husker er sagsbehandlingen afsluttet når man bliver spurgt om at stille bankgaranti, det er mere eller mindre bare en formalitet at man skal stille den og så trykker de på en "knap" når de har bekræftelsen.
Mht hvordan de skriver at ansøgningen kan behandles så svinger dette vist også rigtig meget, nogle gange får man det kun lige inden selve afgørelsen falder fordi de er så meget bagud derinde.

Mit råd er derfor at håbe på det bedste, men planlæg efter det værste!

kets1981
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03.11.2016 00:39:52
Geografisk sted: Houston, TX

Re: Har i fået svar?

Indlæg af kets1981 » 10.05.2017 16:09:15

Pelle skrev:Det er selvfølgelig en personlig ting mht hvor optimistisk man er, men jeg ville virkelig ikke satse på at hun får svar inden juni/juli. Jeg ville i stedet indstille mig på at tage hjem til DK uden din kone, finde lejlighed og gøre klar (for du kan jo ikke blive i USA) og så evt tage på turistbesøg tilbage til USA mens i venter på det sidste.

Så vidt jeg husker er sagsbehandlingen afsluttet når man bliver spurgt om at stille bankgaranti, det er mere eller mindre bare en formalitet at man skal stille den og så trykker de på en "knap" når de har bekræftelsen.
Mht hvordan de skriver at ansøgningen kan behandles så svinger dette vist også rigtig meget, nogle gange får man det kun lige inden selve afgørelsen falder fordi de er så meget bagud derinde.

Mit råd er derfor at håbe på det bedste, men planlæg efter det værste!

Hej Pelle

Det har du selvfølgelig ret i, og det forbereder vi os også så småt på.
Mine udregninger lavede jeg personligt for at få en ide om, hvad vi turde håbe på. Der er selvfølgelig aldrig nogen garantier.

Jeg har så småt også indfundet mig med, at jeg ikke skal regne med, at vi rejser hjem sammen. Så der er ikke meget andet at gøre end at vente og krydse fingre.
Mht. at anskaffe lejlighed, så er der jo risikoen for, at hun ikke få tilladelsen, og at vi så skal finde alternative løsninger.

Det er det, jeg synes er så urimelig ved den lange behandlingstid, at man ikke har mulighed for at planlægge. Også, at hun ikke engang kan få turist visum til Danmark når hun er under process. Hvis vi havde ansøgt fra Danmark, så måtte hun blive under hele processen, dog ikke arbejde. Synes det er en underlig forskelsbehandling, der får folk til at spekulere i, hvad der er bedst.
Vi valgte at gøre det fra USA, da hun ikke ville være nødt til at vente i op til 10 måneder før, at hun kunne komme på arbejdsmarkedet. Det er ingen vel interesseret i.

Mvh Kenneth

AruParuu
Indlæg: 79
Tilmeldt: 24.03.2017 09:10:10

Re: Har i fået svar?

Indlæg af AruParuu » 11.05.2017 22:13:09

Sam_123 skrev:Tror bare vi afventer. Der er jo trodsalt behandlingstid på 12 mdr. Min er fra USA

sig endelig til når i hører noget :)

Sam_123
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28.01.2016 12:19:14

Re: Har i fået svar?

Indlæg af Sam_123 » 12.05.2017 11:37:19

Vi modtog et brev i går. De har brug for lidt flere informationer. Vi har tre uger til at indsende dem.

kets1981
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03.11.2016 00:39:52
Geografisk sted: Houston, TX

Re: Har i fået svar?

Indlæg af kets1981 » 12.05.2017 13:49:12

Sam_123 skrev:Vi modtog et brev i går. De har brug for lidt flere informationer. Vi har tre uger til at indsende dem.
Føler med jer. Det er det, som jeg frygter.
Ved du, om I så ryger tilbage i køen, eller fortsætter de behandlingen så snart de har modtaget dokumenterne?

Sam_123
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28.01.2016 12:19:14

Re: Har i fået svar?

Indlæg af Sam_123 » 12.05.2017 14:31:41

kets1981 skrev:
Sam_123 skrev:Vi modtog et brev i går. De har brug for lidt flere informationer. Vi har tre uger til at indsende dem.
Føler med jer. Det er det, som jeg frygter.
Ved du, om I så ryger tilbage i køen, eller fortsætter de behandlingen så snart de har modtaget dokumenterne?
De nævner i brevet at vi er under de nye sagsbehandlingstider og kan regne med at få endelig afgørelse inden for 12 måneder fra det tidspunkt vi indgav vores ansøgning. Jeg ved ikke hvordan de gør det rent praktisk.

kets1981
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03.11.2016 00:39:52
Geografisk sted: Houston, TX

Re: Har i fået svar?

Indlæg af kets1981 » 12.05.2017 18:24:36

Sam_123 skrev:
kets1981 skrev:
Sam_123 skrev:Vi modtog et brev i går. De har brug for lidt flere informationer. Vi har tre uger til at indsende dem.
Føler med jer. Det er det, som jeg frygter.
Ved du, om I så ryger tilbage i køen, eller fortsætter de behandlingen så snart de har modtaget dokumenterne?
De nævner i brevet at vi er under de nye sagsbehandlingstider og kan regne med at få endelig afgørelse inden for 12 måneder fra det tidspunkt vi indgav vores ansøgning. Jeg ved ikke hvordan de gør det rent praktisk.

"Inden for 12 månder..." Det er sgu umenneskelig, men ikke meget den menige mand kan gøre.
Der er dog en underskriftsindsamling igang fra Danes Worldwide, som jeg håber du har underskrevet, og delt med dit netværk. Ikke sikkert det når at gavne dig, men forhåbentligt så for dem, der kommer efter dig/os.

Held og lykke til jer.
Kenneth

AruParuu
Indlæg: 79
Tilmeldt: 24.03.2017 09:10:10

Re: Har i fået svar?

Indlæg af AruParuu » 12.05.2017 20:39:13

Man ryger ikke tilbage i køen

Sam_123
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28.01.2016 12:19:14

Re: Har i fået svar?

Indlæg af Sam_123 » 12.05.2017 23:04:37

kets1981 skrev:
Sam_123 skrev:
kets1981 skrev:
Føler med jer. Det er det, som jeg frygter.
Ved du, om I så ryger tilbage i køen, eller fortsætter de behandlingen så snart de har modtaget dokumenterne?
De nævner i brevet at vi er under de nye sagsbehandlingstider og kan regne med at få endelig afgørelse inden for 12 måneder fra det tidspunkt vi indgav vores ansøgning. Jeg ved ikke hvordan de gør det rent praktisk.

"Inden for 12 månder..." Det er sgu umenneskelig, men ikke meget den menige mand kan gøre.
Der er dog en underskriftsindsamling igang fra Danes Worldwide, som jeg håber du har underskrevet, og delt med dit netværk. Ikke sikkert det når at gavne dig, men forhåbentligt så for dem, der kommer efter dig/os.

Held og lykke til jer.
Kenneth
Ja der er desværre ikke så meget at gøre. Ja jeg har underskrevet den.
Tak og i lige måde:)

Besvar