Hjælp til FA1 ansøgningen

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Glennseema8689

Hjælp til FA1 ansøgningen

Indlæg af Glennseema8689 » 24.04.2017 18:24:03

1. Er det okay at jeg udfylder min kones del på dansk i FA1 ansøgningen, men at hun selvfølgelig selv skriver under hvor der skal skrives under,
eller skal det absolut være hende selv der skriver det hele på englesk?

2. og hvis man er dansk statsborger, skal man så overhovedet ikke udfylde/underskrive noget i bilag 3, fra side 29 og til og med side 34 i FA1 ansøgningen?

3. og skal jeg angive mit telefon nummer og email adresse under min kones del af ansøgning?, så de ikke prøver på at kontakte os på hendes indiske nummer?

4. og uanset om det er et bilag som man ikke skal gøre noget ved da man er dansk statsborger skal man der alligevel skrive under selvom man ikke udfylder bilaget?

Jacjac

Re: Hjælp til FA1 ansøgningen

Indlæg af Jacjac » 26.04.2017 19:24:28

1. Da min kone og jeg udfyldte, gjorde vi det på den Engelske version. Så var hun helt sikker på hvad det var hun udfyldte så det gav mening. Det vigtigste er at den er udfyldt korrekt og hun er klar over hvad der står. I kan ringe til Udlændinge styrelse for afklaring.

2. Det er korrekt, hvis du er dansk statsborger kan du springer den del over.

3. Vi købte et abonnement til min kone, I kan få simkort uden abonnement, så hun kan modtage opkald. En mail er altid nem at komme til. Bare husk at tjekke den. Men om i bare kan benytte dine oplysninger ved jeg ikke.

4. For hvert bilag erklære du ved tro og love at indholdet af bilaget er sandt. Så længe bilaget er tomt er der ikke noget at underskrive. Når i aflevere ved udlændigestyrelsen eller på politi stationen så tjekker modtageren om alle underskrifter er der. OBS: Når i aflevere tager de ikke stilling til om noget er udfyldt forkert. (Hvertfald på politistationen)

Tip: Tag jer god tid til at udfylde ansøgningen og spørg hvis i er i tvivl, enten her eller kontakt udlændigestyrelsen. Husk at have styr på alle bilag.

Venlig hilsen
JacJac

Besvar