Forlængelse af ophold: Sikkerhedsstillelse og pas

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mancdane
Indlæg: 12
Tilmeldt: 09.12.2014 16:41:28

Forlængelse af ophold: Sikkerhedsstillelse og pas

Indlæg af mancdane » 24.02.2017 12:13:19

I næste måned skal vi søge om forlængelse af ophold (ægtefællesammenføring) for første gang. US har informeret mig, at man kan give op til 4 års forlængelse af ophold. De 4 år kræver, at en sikkerhedsstillelse kan forlænges samtidig, og at min kones pas udløber minimum 3 måneder efter de potentielle 4 års forlængelse. Desværre forholder det sig sådan, at hendes pas lige præcis går til juni 2021, måneden hvor hendes opholdstilladelse også er fra.

Kan man "redigere" sin ansøgning løbende eller "med tilbagevirkende kraft", f.eks. hvis hun får forlænget sit pas i hjemlandet til sommer? Det ville jo være dejligt at få lidt ro på med 4 år, hvis det er muligt.

Måske har følgende også betydning for mit spørgsmål: vi satser jo på, at vi modtager kvitteringsbrev i marts/april og derefter kan få klaret alt det praktiske med tilbagerejsetilladelse hos politiet (Vi rejser før ophold udløber men kommer hjem når det er udløbet)

Besvar