Barn og nyt ægteskab mens man venter på partshørning efter skilsmisse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MajaXX
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30.09.2016 07:59:21

Barn og nyt ægteskab mens man venter på partshørning efter skilsmisse

Indlæg af MajaXX » 14.02.2017 14:35:01

Jeg har tidligere skrevet lidt om vores situation ift. opholdstilladelse efter skilsmisse.
Der er nu et par nye spørgsmål der er kommet op, håber nogen kan hjælpe.

Min kæreste blev sidste år skilt fra sin ex kone og informerede udlændingestyrelsen herefter som han er forpligtet til.

I flere samtaler med forskellige medarbejdere, er vi nu klar over processen ift. partshøring og vi afventer at modtage spørgeskemaet.

I mellemtiden er jeg gået hen og er blevet gravid, og har termin i august. Forventningsvis kommer partshøringen i maj/juni måned.
Vi har snakket om at blive gift for at sikre vores barn i stedet for at oprette testamente, da det er vigtigt for min kæreste at han er gift med hans barns mor.

Mine spørgsmål går på følgende;
1) Vil vores ufødte barn tælle med på hans partshøring, som argument sammen med hans øvrige integrations plusser (dansk, fast arbejde, dansk netværk) eller er det først når barnet er født, det har en "værdi"? (jeg har flere steder læst at børn er et stærkt argument for at beholde sin opholdstilladelse efter skilsmisse)

2) Kan både min kæreste og jeg gå på barselsdagpenge, uden at dette påvirker hans status og fremtidige fornyelser af opholdstilladelse?

3) Min kæreste er bekymret for, at det sender et "forkert" signal til udlændingestyrelsen hvis vi bliver gift indenfor 1 år fra hans skilsmisse. Er der nogen precedens for at de ser negativt på dette? Det skal nævnes at hans sidste ægteskab var på 4,5 år.

På forhånd tak for svar

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Barn og nyt ægteskab mens man venter på partshørning efter skilsmisse

Indlæg af mh1 » 14.02.2017 14:50:42

1) barnet tæller ikke som noget argument, før det er født.
2) barselsdagpenge udbetales ikke efter aktiv- eller integrationsloven, så ja.
3) mange har fået opholdstilladels på baggrund af ægteskab nr. 2, som de har indgået så snart blækket på skilsmissedommen/-bevillingen var tørt, så NEJ, det vil ikke sende noget forkert signal.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar