Boligkrav i forbindelse med forlængelse af Opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hansen12

Boligkrav i forbindelse med forlængelse af Opholdstilladelse

Indlæg af Hansen12 » 07.02.2017 09:56:04

Hej Alle.

På nyidnamark.dk skriver de at boligkravet i forbindelse med forlængelse af ens opholdstilladelse bl.a. er en lejekontrakt på mindst 3 år. Jeg skrev til US og fik at vide, at det er de gamle regler, og at de blot ikke har fået det ændret på deres hjemmeside :shock: . Det gav os en del hovedpine med de 3 år, så det var rart at finde ud af, at det ikke passede alligevel, og måske andre også vil nyde godt af den information, hvorfor jeg deler det her.

Her er mailen jeg modtog fra US:

Tak for din henvendelse.

Hvis der er tale om en lejebolig eller en fremlejebolig, skal varigheden af lejekontrakten eller fremlejekontrakten enten være tidsubegrænset eller være på mindst 1½ år fra den dato, hvor ansøgning om opholdstilladelse bliver indgivet.

Det gælder også ansøgning om forlængelse af opholdstilladelse.

Kravet om 3 år er i følge de gamle regler. De nye regler fremgår ovenfor og giver blandt andet også mulighed for at bo til fremleje kan leve op til boligkravet.

Læs evt. om boligkravet via dette link: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... igkrav.htm

Vi beklager fejlen på vores hjemmeside. Det får vi rettet hurtigst muligt.

Besvar