Tilknytning og børn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Wafaa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05.01.2017 10:34:57

Tilknytning og børn

Indlæg af Wafaa » 05.01.2017 10:45:16

Hej alle.
Min mand og jeg bor i udlandet. Vi har boet sammen i 3år og vi venter nu en lille baby. Jeg er dansk statsborger så jeg regner med at tage til dk og føde der og vil gerne blive boende i dk. Min mand har aldrig været i dk men vi tænker at tage på en lille ferie der så,han kan se landet. Jeg har været inde og læse om regler vi kan godt opfylde alle kravene men nu er jeg forvirret om vi kan opfylde tilknytning.

Nu hvor jeg skal føde i omkring september måneder så rejser jeg lige nogle måneder før men når jeg har født så har jeg tænkt mig at finde en lejlighed også flytte og måske prøve at søge familiesammenføring til min mand til sommer 2018 i den tid kan min mand jo besøge mig flere gange før jeg starter på en familiesammenføring. Og til den tid ville jeg starte på en uddannelse og måske et deltidsarbejde hvor min mor i den tid kan hjælpe med barnet.Husk vi er gift i udlandet og har boet sammen i 3 år i udlandet. Tror I at det vil virke ?? Ville jeg opfylde kravet for tilknytning?

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Tilknytning og børn

Indlæg af Kim P. Nyberg » 05.01.2017 23:03:57

Du fortæller ikke, hvor længe du har boet udenfor landets grænser, men er det i mindre end 8 år, skulle det ikke give problemer.

Hvis han kommer herop på visumbesøg (såfremt han altså er visumpligtig), opfylder han allerede sin del af tilknytningskravet i det sekund, han sætter foden på dansk jord første gang.

I forhold til familiesammenføring, gør børn, hvad enten de er født eller ufødt, ikke nogen forskel. De har først en "beskyttende effekt" for den udenlandske forælder, når barnet er kommet i skolealderen. Det, der hedder "selvstændig tilknytning".
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Wafaa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05.01.2017 10:34:57

Re: Tilknytning og børn

Indlæg af Wafaa » 06.01.2017 07:13:26

Jeg har boet i udlandet til sammen i 3 år. Men tror du at det vil virke på den måde? At han besøger mig flere gange før jeg starter på en familiesammenføring? Og hvad synes du eller skulle jeg tage chancen i dk eller bare i Sverige?

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Tilknytning og børn

Indlæg af Kim P. Nyberg » 06.01.2017 13:27:20

Om du skal vælge Sverige eller Danmark, skal jeg ikke blande mig i. Det bliver din egen afgørelse.

Når du kun har boet udenfor landets grænser i tre år, burde det ikke give særlige udfordringer at flytte tilbage igen.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar