Forlængelse gebyr

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Thomas77
Indlæg: 67
Tilmeldt: 15.03.2009 13:11:21
Geografisk sted: Vestegnen

Forlængelse gebyr

Indlæg af Thomas77 » 15.11.2016 21:42:13

På nyidanmark står der at man kan undgå gebyret på 2.000 kr. ved forlængelse, hvis man har fællesbarn med tilknytning til Danmark i min. 6-7 år.

"Du kan også være fritaget for betaling af gebyr, hvis du og din ægtefælle har et fællesbarn i Danmark, som har opnået selvstændig tilknytning til Danmark gennem mindst 6-7 års ophold i Danmark. "

Min kone har været her siden 2009, og vi har en fælles søn fra oktober 2010, som derved er 6 år.. Han har altid boet i Danmark sammen med os naturligvis.

Dermed vil jeg mene at vi ikke skal betale gebyr. Men tør jeg skrive det i ansøgningen og undlade at betale gebyr ?

Eller ville I betale gebyret og så efterfølgende få det refunderet ?

Jeg er nu mest selv til ikke at betale, da jeg synes det er dybt latterligt at betale beløbet under alle omstændigheder.

Men i tilfælde af at vi alligevel skal betale gebyr betyder det at ansøgningen bliver afvist og vi skal starte forfra. Og hvis afvisningen kommer efter 15. januar 2017 er opholdstilladelsen udløbet, og vil det så medføre at hun skal rejse hjem, og lave en ny ansøgning efter de rigide regler der gælder i dag ?

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Forlængelse gebyr

Indlæg af closed1 » 16.11.2016 09:03:09

Det klogeste er at betale gebyret , for hvis i ikke betaler og US mener i skulle have betalt bliver ansøgningen afvist . Det kan ende med hun skal rejse hjem og i skal starte forfra.

Besvar