Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

ranju53
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28.03.2016 18:06:32

Re: Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Indlæg af ranju53 » 04.01.2017 18:25:50

Closed1 har ret. US indhenter selv.
Jeg tror, at der er forskel mellem dansk statsborger og indvandre mht til dokumenter.Hvis man ikke er dansk statsborger, så behøver man måske vedlægge løn sedler.
Min pointen er, at vedkommende ikke har en troværdig historie. Indlægstarter reklamerer Nem Familiesammenføring med vilje. Derfor har jeg forsøgt at modbeviser hans historie.

Nurse
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20.12.2016 02:18:33

Re: Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Indlæg af Nurse » 12.06.2017 01:23:28

Hej
Jeg står i den situation at jeg skal ansøge om familiesammenføring i midt Juli ca. Jeg er dansk statsborger, på positivliste , råder over lejlighed, depositum betales uden problemer. Meeen mit store spørgsmål er, hvis sagen går hurtigt igennem, hvor lang tid vil det tage?
Kan min sag afvises hvis alle dokumenter og krav opfyldes?
Mht det punkt hvor de spørg ind til om tidligere familiemedlemmer har fået familiesammenføring til dk, hvor længe skal man tænke tilbage? Og hvilken betydning har det for min sag?

madslu
Indlæg: 9
Tilmeldt: 03.03.2017 11:45:42

Re: Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Indlæg af madslu » 12.06.2017 07:39:09

Nurse skrev:Hej
Jeg står i den situation at jeg skal ansøge om familiesammenføring i midt Juli ca. Jeg er dansk statsborger, på positivliste , råder over lejlighed, depositum betales uden problemer. Meeen mit store spørgsmål er, hvis sagen går hurtigt igennem, hvor lang tid vil det tage?
Kan min sag afvises hvis alle dokumenter og krav opfyldes?
Mht det punkt hvor de spørg ind til om tidligere familiemedlemmer har fået familiesammenføring til dk, hvor længe skal man tænke tilbage? Og hvilken betydning har det for min sag?

Hej Nurse
Jeg kan ikke svare på dit sidste spørgsmål. Men ellers så min sag ud ligesom din, jeg er på positivlisten har lejlighed og opfyldte alle andre krav. Vi afleverede vores sag den 23. November 2016 og har lige fået den endelige godkendelse d. 31/5. Så lidt over et halt år.

Held og lykke!

Nurse
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20.12.2016 02:18:33

Re: Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Indlæg af Nurse » 12.06.2017 10:16:47

Hej
Mange tak for dit svar, men tænker lidt om min mand kan komme til dk mens sagen afgøres, eller ska vi vente på den endelige afgørelse ??

Nurse
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20.12.2016 02:18:33

Re: Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Indlæg af Nurse » 28.10.2017 01:09:42

Hej alle sammen

Jeg søgte om FS d 12/7 hvor jeg har modtaget kvittering med bekræftigelse på dette
Jeg kan dog se at under min side er den stadig på første “prik” når jeg ringer ind til US fortæller de mig at de intet andet kan oplyse end at min sag er under behandling??
Det mega frustrerende.
Jeg har vedlagt ALLE dokumenter, min mand har lavet biometri, vi har betalt alt krævet gebyr for nu.
Nogen der kan svare på, hvornår jeg sådan ca vil høre fra dem? Er der noget jegkan gøre for at få mere info?
Sidste info så står jeg på positive listen, har indleveret 6 måneders lønseddel, stillingsbeskrivelsen Alt alt alt hva de ønskede og mere til :( det så frustrerende at vente i uvished

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Erfaring med "Nem familiesammenføring"

Indlæg af closed1 » 28.10.2017 10:14:11

Det eneste du kan gøre er at vente , du hører nok noget til januar .

Besvar