Schengen Visum derefter familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rawgog

Schengen Visum derefter familiesammenføring

Indlæg af rawgog » 22.09.2016 13:24:44

Kære medlemmer
jeg står i en situation hvor skal hente min kone til DK eller sverige så hurtigt som muligt. jeg kan får hende her via Schengen Visa, så nu kommer spørgsmålet, hvordan kan jeg gøre det bedste og hurtigst muligt mht. familiesammenføring.

Mulighed A
Min kone kommer til Dk eller Sverige via schengen visum (turist, arbejde, familiebesøg osv.) og vi søger om familiesammenføring efterfølgende? er det muligt?

Mulighed B
Min kone kommer her vi Schengen visum og vi vælger at blive gift her i Dk og derefter søge om familiesammenføring? er det muligt?

Altså hvad kan det bedst betale sig, at blive gift før eller efter hun er kommet her og derefter søge om familiesammenføring, i begge tilfælde er det via Schengen visa?

Det skal siges at jeg opfylder alle kravene for familiesammenføring her i DK og i andre lande hvis flytter, og min kone er fra Irak, men vi er ikke blevet gift endnu..og processen hvordan man søger om familiesammenføring mens hun er på visum ved jeg ikke så meget om, da har læst en del men er blevet mere forvirret, hvis nogen har nogle gode links eller råd vil jeg være mere end taknemlig (kar@outloook.dk) på forhånd tak

S.H.M.

Re: Schengen Visum derefter familiesammenføring

Indlæg af S.H.M. » 22.09.2016 15:25:44

I forhold til visum så ligger Irak i gruppe 4, dvs. at det kun er ægtefæller der får besøgsvisum til Danmark. Det bliver nok ikke muligt når I ikke er gift.

Desuden er man ikke garanteret visum hvis man er gift. For ca. 2 måneder siden fik min mand som har irakisk pas afslag på visum, på trods af at vi er gift.

Jeg vil ikke være lyseslukker, men det er vigtigt at kende sine muligheder.

Besvar