er det muligt eller umuligt ?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
indonesien
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25.07.2008 20:22:40
Geografisk sted: denmark

er det muligt eller umuligt ?

Indlæg af indonesien » 25.07.2008 20:37:11

Er dansk statsborgere og blev gift i indonesien med mt livs kærlighed for over 5 år siden. min kone er født i 77 og jeg er fra 58. har fået to dejlige børn som kort efter fødslen i indonesien fik dansk pas. grundet forskellige omstændigheder omkring vores økonomiske situation i indonesien blev min kone og jeg enige om at jeg skulle rejse hjem til dk med den mindste af vores børn. er nu kommet til dk og da jeg er totalt flad har jeg søgt om hjælp og vil få noget de kalder start hjælp.

Nu er mit store spg. om jeg nu helt taber chancen om at få min kone og det andet barn herop til dk snart da jeg er røget på overførelseindkomst.

Mit ægteskab er godkendt/regsteret af de danske myndigheder.

Mit liv er pt. bare ikke sjovt

håber der er nogle derude der kan gik mig nogle gode råd

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 25.07.2008 20:54:23

Du må ikke have modtaget kontanthjælp/starthjælp i de sidste 12 måneder, hvis du ønsker din kone familiesammenført til Danmark. Dit andet barn er, som jeg forstod det, dansk og vil derfor uden problemer kunne komme til Danmark.

Ønsker du din kone til Danmark, må du derfor se at blive økonomisk selvkørende og så vente i 12 måneder efterfølgende - alternativt overveje Sverigesløsningen

Juma
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08.06.2007 09:03:36
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Juma » 25.07.2008 21:18:06

Hvis/når den nye dom fra Ef-domstolen bliver taget til efterretning i DK, er det i princippet blot et spørgsmål om at få hende til DK/EU. Når først hun er ankommet legalt til et EU land, har I ret til at bo sammen i EU, da hun er gift med en EU-borger.

indonesien
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25.07.2008 20:22:40
Geografisk sted: denmark

Indlæg af indonesien » 25.07.2008 21:21:33

skaanebo skrev:Du må ikke have modtaget kontanthjælp/starthjælp i de sidste 12 måneder, hvis du ønsker din kone familiesammenført til Danmark. Dit andet barn er, som jeg forstod det, dansk og vil derfor uden problemer kunne komme til Danmark.

Ønsker du din kone til Danmark, må du derfor se at blive økonomisk selvkørende og så vente i 12 måneder efterfølgende - alternativt overveje Sverigesløsningen
hej
takker for dit svar.

Problemet med arbejde er at jeg ikke kan finde/få en pasnings mulighed endnu og var derfor tvunget til at søge hjælp. jeg er lige kommet til dk og har fået bevilliget starthjælp men endnu ikke modtaget noget før den 1 aug. kom til dk den 12 juli. . det er noget hø ellerskidt

Malmöherewecome
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14.06.2007 13:32:48

Indlæg af Malmöherewecome » 25.07.2008 22:54:22

Det lader til at efter den nye dom fra Irland der kom idag, så har du mulighed for at få din kone hertil uden problemer. Du er virkelig heldig med timingen! :)

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 26.07.2008 02:17:43

Hmmmm. Det havde nok været smart, om du havde ladet børnene blive på Indonesien, indtil din kone kunne komme her til landet sammen med dem.

Som andre har skrevet får du 12 måneders "karantæne" til familiesammenføring, hvis du modtager starthjælp i bare en enkelt måned. Har du ikke noget familie eller venner, som kan hjælpe dig med enten lån eller børnepasning?

Besvar