Lige endnu et spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Amina
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25.07.2008 07:27:47

Lige endnu et spørgsmål

Indlæg af Amina » 25.07.2008 16:22:46

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med endnu et spørgsmål....har ikke fået noget svar på de andre to endnu desværre.

Hvis man er gift og man søger om besøgsvisum til ens mand og han så kommer til Danmark, må man så godt søge og familiesammenføring imens han er her på visum og gælder den regel så stadig med at at han må blive i landet indtil der falder en afgørelse på hans sag?

Jeg har nemlig læst noget om at det er tilfældet hvis han er her på visum og man så vælger at gifte sig og søge om FS.

Altså selvom hans visum udløber om han så stadig må blive indtil han har fået et svar på hans familiesammenføringssag.

Tak på forhånd

Amina

Juma
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08.06.2007 09:03:36
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Juma » 25.07.2008 16:24:39

Læs evt. mit indlæg "Det bliver bedre og bedre".

Der er særdeles godt nyt til blandede ægtepar.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 26.07.2008 02:26:16

Ja man kan sagtens søge om familiesammenføring, medens den udenlandske ægtefælle er i Danmark på turistvisum, og i så fald får han/hun lov til at blive i Danmark, indtil sagen er afgjort.

Hvis man ikke er gift, vil man ofte skulle stille en bankgaranti for at få udstedt et turistvisum, og den mister man så, hvis man gifter sig og søger om familiesammenføring, medens den udenlandske kæreste er i Danmark på turistvisum.

Er man allerede gift, inden man søger om turistvisum, skal der derimod ikke stilles nogen bankgaranti.

Besvar