Forlængelse af sikkerhedstillelsen

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
H_Larsen

Forlængelse af sikkerhedstillelsen

Indlæg af H_Larsen » 04.08.2016 23:06:21

Hej

Den 23 februar var jeg i banken og skrive under på en forlængelse af sikkerhedsstillelse.

Banken sendte sikkerhedsstillelsen til kommunen.

Den 23 februar sendte vi ansøgninger om forlængelse ind til US og samme eftermiddag var vi i US og få taget biometri.

Den 13 marts få jeg et brev fra kommunen om at de har modtaget og godkendt den forlænget sikkerhedsstillelse.

Vi har i dag fået forlængelse, men kun til udløb af den gamle sikkerhedsstillelse. US skriver der ikke lavet forlængelse på sikkerhedsstillelsen.

Jeg kan nu klage, det koster 3x815 eller søge forlængelse igen, det koster 3x2000 kr

Jeg har aldrig skulle sende dokumentation for forlængelse af sikkerhedsstillelse, der har altid været US og kommunen der skrev sammen omkring sikkerhedsstillelsen og jeg kan hellere ikke finde nogen steder at dette skulle være ændret.

Nyidanmark skriver
"Alle spørgsmål om den herboendes ægtefælles økonomiske sikkerhed rettes til bopælskommunen."

Er der nogen gode råd?

mvh
Larsen

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forlængelse af sikkerhedstillelsen

Indlæg af mh » 05.08.2016 22:37:57

Det er jo ikke uhørt, at informationer som skulle videreformidles ikke bliver det, så kontakt da din kommune og spørg om de ikke lige har glemt noget?
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar