Familiesammenføring mens vi begge bor i udlandet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sta

Familiesammenføring mens vi begge bor i udlandet

Indlæg af sta » 16.07.2016 15:53:59

Jeg er 37, dansk statsborger, men har boede i udlandet siden jeg var 18, de sidste 5 år i Vietnam. Jeg og min kæreste (hun fra Filippinerne) har boede sammen de sidste 24 måneder og dette kan dokumenteres siden vi begge er registreret på samme adresse/lejlighed av det lokale politi. Vi har begge universitetsgrad og gode jobs i Vietnam, men vurderer nu at flytte til Danmark.

Hvad vil være den bedste måde at gribe dette an på? Må jeg flytte til Danmark først, så få hende hertil på turistvisum og så søge om fs. eller kan vi ansøge mens vi fortsat bor i udlandet. Og er der overhovedet noget håb om at få godkendt en fs. når vi ikke er gift? (aldersmæssigt skiller der kun 2 år imellem os).

I forhold til tilknytningskravet, så ved jeg ikke om vi bliver omfattet af dette siden jeg jo i princippet har boede længere tid i udlandet end i Danmark. Jeg har dog aldrig boede på Filippinerne eller opholdt mig der mere end 1-2 uger på ferie en gang om året.

fundiver199

Re: Familiesammenføring mens vi begge bor i udlandet

Indlæg af fundiver199 » 16.07.2016 17:37:29

1) Ansøgningen kan afleveres til den danske ambassade. Det er ikke et krav, at du skal bo i Danmark på ansøgningstidspunktet.

2) Hvis I er fast samlevende, behøver I ikke være gift.

3) Ja tilknytningskravet er da et potentielt problem. Men det hjælper vel lidt på sagen, at du ikke har tilknytning til Filippinerne men derimod til andre lande.

Besvar