familiesamforing til min indisk kaereste

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
TMD
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06.06.2008 07:46:26

familiesamforing til min indisk kaereste

Indlæg af TMD » 18.07.2008 06:48:29

Hej

Jeg er lidt forvirret angaaende hvordan tingene gores nemmeste.

Jeg bor med min forlovede i Melbourne, vi skal giftes i jaipur i indien i april 2009 og har derefter planer om at flytte til dk. Min forlovede er indisk statsborger. Til den tid har vi haft samme addresse i melbourne i 12 maaneder, og kan bevise et forhold i 3 aar.

Kan nogen give gode raad om hvilke visum vi skal soge for at faa min forlovede ind i DK, og hvordan faar vi klaret familiesamforingen nemmest uden at hun skal opholde sig uden for DK i en laengere periode.

venlig hilsen

Thomas

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 18.07.2008 07:45:15

Hvis din kæreste søger et turistvisum til Danmark (Schengen) i Australien, og I herefter indgiver en ansøgning om familiesammenføring i Danmark, så kan hun opholde sig her i landet, medens ansøgningen behandles.

Det kræver så selvfølgelig, at du til den tid opfylder diverse krav i Danmark såsom alder, job (indkomst), bolig m.m. Læs evt. mere på Ny i Danmarks hjemmeside.

Din kæreste kan også indlevere sin ansøgning om familiesammenføring på den danske repræsentation i Australien, men så må hun ikke rejse ind i Danmark før Udlændingeservice er færdige med at behandle sagen.

Der er både fordele og ulemper ved begge metoder, så valget må bero på den konkrete situation, man befinder sig i.

Besvar