Visum og vielsesattest

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bhiri
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.12.2015 09:00:59

Visum og vielsesattest

Indlæg af Bhiri » 05.12.2015 10:52:41

Hej. Jeg hopper at i kan hjælpe mig med en god råd
Jeg blevet giftes i udlandet for to måneder siden, og efter har vi oversætte vielsesattest på engelsk og vi havde gør klar alle papirer søgt jeg familie visum til min mand, fordi jeg gravid og jeg skal føde i februar måned og det hans først barn . Nu det gikt Ca. En måned når vi har søgt visum og vi venter på svar, jeg har får hved af vores sevie blevet sendt her til Danmark for at undersøgelse af. Jeg har ikke registrere vielsesattest her i Danmark, jeg ved ikke hvad jeg skal gør
Mit spørgsmål er. Hvornår jeg skal registrere vielsesattes? nu eller jeg skal vent når min man er kommet her i Danmark? og hvor henne man registrere viselsattes? Det betyder noget for visum? mener jeg fordi vi har søgt visum før jeg registreret vielsesattest her i Danmark kan de afviste visum begrunder det? jeg hopper at jeg får svar hurtigst som muligt, jeg vil gør noget før visum bliver afvist og jeg vil gerne følge efter reglerne
Tak for tålmodighed
Hilsen Bhiri

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af skaanebo » 05.12.2015 12:30:24

Du tager hen på borgerservice med din vielsesattest. Og ja, det kan godt betyde noget for visum, om du er registreret som ugift eller gift.

Bhiri
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.12.2015 09:00:59

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Bhiri » 07.12.2015 08:57:30

Mange tak for din svar.
Er ikke i folkeregister hurtigt ind borgerservice, men jeg har ikke viselse på hånd, fordi når vi havde giftes jeg kun ikke vente til at alle papirer kalr, fordi det tager up til en måned at klar med det hele, men min mand har sendt den til mig være scanning, er det ok jeg printer den og tager hen hvor det skal registrere,
Tak for din tålmodighed
Hilsen Noura

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af skaanebo » 07.12.2015 10:01:58

Du må spørge Borgerservice om, hvad de accepterer.

Bhiri
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.12.2015 09:00:59

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Bhiri » 07.12.2015 10:28:11

Ok tusind tak

Bhiri
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.12.2015 09:00:59

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Bhiri » 16.12.2015 06:58:44

Hej. Vi har ikke fået svar ind lige nu om visum for min mand. Hvis vi fik afvise for visum hvad vi skal gør? og hvordan jeg kan find en advokat? jeg vil meget gerne have en Tlf. nr af en god advokad så de kan tager min sag med samme hvis vi fik afvise for visum.
Tak

Bhiri
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.12.2015 09:00:59

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Bhiri » 23.06.2016 23:35:32

Hej. Min mand kommet her til Danmark via visum, fordi jeg skulle føde, det hans først barn. To uger før visum sluttede søgt vi ægtefæælessamføring
Nu er sagen under behandling. Jeg har 4 særbørn og jeg er dansk statsborgerskab, min spørgsmål er hvad jeg skal gøre hvis ansøgning bliver afvist?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af fundiver199 » 24.06.2016 06:59:38

En ansøgning bliver afvist, hvis den ikke kunne indgives her i landet, eller hvis den ikke kan behandles pga. manglende oplysninger i sagen. Den situation skal du først og fremmest forebygge ved, at din mand søger, før visum udløber, og ved at levere de papirer, som US beder dig om.

Hvis det sker alligevel, kan din mand rejse hjem og indgive en ny ansøgning til den danske ambassade i sit hjemland. Og selvfølgelig skal I så denne gang vedlægge de papirer, der er nødvendige for, at den kan behandles.

Dalle
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01.07.2016 19:01:04

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Dalle » 01.07.2016 19:06:02

Hej.
Jeg står i den situation at jeg har fundet mit livs kærlighed og vi har været sammen i ca. 6 måneder nu, hvor vi selvfølgelig også har mødt hinanden.
Vi står så og planlægger at blive gift, men problemet er, at han ikke har lovligt ophold her i Danmark. Jeg selv er dansk statsborger fra fødslen, det er min kæreste dog ikke. Han er er rejst ind i Danmark uden visum og papirer osv., så hvad skal vi gøre, hvis vi gerne vil giftes? Kan det lade sig gøre uden opholdstilladelse og pas osv.?
Hvis ikke, hvad skal vi så gøre og hvordan skal vi søge om de forskellige ting, når han ingen papirer har på sig

Calle2
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11.01.2016 11:48:42

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Calle2 » 02.07.2016 09:20:44

Jeg går ud fra med det du skriver, at din kæreste ikke er EU borger? Man kan ikke blive gift i Danmark uden at opholde sig her lovligt. Han er nødt til at rejse til sit hjemland, få søgt om visum og først da komme tilbage til Danmark for at I kan blive gift. Hvordan reglerne er, hvis hans hjemland er direkte farligt at rejse til, ved jeg ikke.

I skal dog være opmærksomme på tilknytningskravet, for i forhold til familiesammenføring er det så vidt jeg har forstået nødvendigt, at han har været i Danmark mindst én gang, før I søger om det. Altså lovlige ophold I kan dokumentere. Så en gang uden at søge om FS, tilbage til hjemlandet, søge visum igen efter 3 mdr (vist nok), så tilbage til DK for at få noget mere tid sammen og så søge om familiesammenføring kort før de 3 mdr visum udløber. Hvilken af gangene I bliver gift er vist irrelevant for tilknytningskravet, men det kan have betydning for om udlændingestyrelsen ser det som et proformaægteskab (den tid hvor I kun har internetkontakt tæller ikke med for dem).

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af fundiver199 » 02.07.2016 15:52:42

Desværre kan det næppe lade sig gøre at få et visum, når man allerede har haft et illegalt ophold i Danmark. For det indgår selvfølgelig i vurderingen af sagen med meget stor vægt.

Og nej I kan ikke blive gift her, når han er her ulovligt. Så han må rejse hjem, hvorefter I kan gifte jer i hans hjemland. Herefter kan han så søge om familiesammenføring og vente i hjemlandet, til der er truffet afgørelse i sagen.

Dalle
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01.07.2016 19:01:04

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af Dalle » 02.07.2016 20:21:07

Calle2 skrev:Jeg går ud fra med det du skriver, at din kæreste ikke er EU borger? Man kan ikke blive gift i Danmark uden at opholde sig her lovligt. Han er nødt til at rejse til sit hjemland, få søgt om visum og først da komme tilbage til Danmark for at I kan blive gift. Hvordan reglerne er, hvis hans hjemland er direkte farligt at rejse til, ved jeg ikke.

I skal dog være opmærksomme på tilknytningskravet, for i forhold til familiesammenføring er det så vidt jeg har forstået nødvendigt, at han har været i Danmark mindst én gang, før I søger om det. Altså lovlige ophold I kan dokumentere. Så en gang uden at søge om FS, tilbage til hjemlandet, søge visum igen efter 3 mdr (vist nok), så tilbage til DK for at få noget mere tid sammen og så søge om familiesammenføring kort før de 3 mdr visum udløber. Hvilken af gangene I bliver gift er vist irrelevant for tilknytningskravet, men det kan have betydning for om udlændingestyrelsen ser det som et proformaægteskab (den tid hvor I kun har internetkontakt tæller ikke med for dem).

Tusind tak for svaret.
Vil det sige, at hvis han har visum og kommer til Danmark flere gange (lovligt selvfølgelig), at så har vi efterfølgende mulighed for at blive gift? Eller kræver det stadig at han skal have opholdstilladelse og what not?

- Dalea

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum og vielsesattest

Indlæg af fundiver199 » 03.07.2016 07:01:33

Et gyldigt visum er "lovligt ophold" både i forhold til at blive gift og i forhold til at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse her i landet.

Besvar