forsikring under processuelt ophold?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
paraguy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17.03.2015 01:28:53

forsikring under processuelt ophold?

Indlæg af paraguy » 13.10.2015 13:16:45

Hej alle sammen.
min kone fra Vietnam og jeg er blevet viet i Danmark, og vi har ansøgt om familiesammenføring, hun opholder sig nu i Danmark på processuelt ophold, hendes visum udløb slutningen af august2015, nu kommer jeg i tanke om, skal hun stadig have en schengen forsikring mens hun opholder her på processuelt ophold? hun havde tidligere købt en schengen forsikring i Vietnam, inden hun fik turistvisum til Danmark for 3måneder.
skal hun forlænge den, eller er det bedst at købe en ny schengen forsikring her hos et dansk firma? eller er det ikke nødvendigt?
en sagsbehandling for familiesamenføring, kan jo tage 3-7måneder, så det kan hurtigt koste meget penge hvis den skal fornyes igen efter 3mdr fra nu af... jeg er i tvivl om det er en "betingelse" af hun stadig har schengen forsikring??

på forhånd tak.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: forsikring under processuelt ophold?

Indlæg af skaanebo » 13.10.2015 14:48:01

Det er ikke en betingelse, men I kommer jo så selv til at betale, hvis uheldet er ude, og skaden er af den slags, som det offentlige ikke vil betale i Danmark. Normalt skal man forlænge en forsikring, inden den udløber.

Besvar