Ægtefælle søger ophold fra DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ikina
Geografisk sted: Kina

Ægtefælle søger ophold fra DK

Indlæg af ikina » 21.06.2008 06:39:39

Hej
Min kone har nu et 30dages visa til Schengen. Vi er gift så det er blevet udstedt uden at vi har stillet garanti.
Er det korrekt forstået at vi kan søge om FS når vi er ankommet til DK og at min kone vil have mulighed for processuelt ophold i DK, mens sagen bliver behandlet?
Mvh Lars

Mik

Indlæg af Mik » 21.06.2008 10:35:55

Hej,

Jeg har forstået reglerne på samme måde som du har, men har fået at vide af US at hvis din kone får afslag, så får hun også indrejse forbud i 2år, fordi hun brugte turist visum til at søge om fs.

keff

Indlæg af keff » 21.06.2008 15:14:20

Mik skrev:Hej,

Jeg har forstået reglerne på samme måde som du har, men har fået at vide af US at hvis din kone får afslag, så får hun også indrejse forbud i 2år, fordi hun brugte turist visum til at søge om fs.
HVAD????? Har du fået det af vide af US?? Det vil jeg gerne se på skrift.
Som jeg har forstået reglerne:
I det øjeblik man søger om FS,så får ansøgeren processuelt-ophold og så træder visum-perioden ud af kraft ,medmindre sagen blir afgjort inden visum udløber som er højst usandsynligt.
Man kan altså ikke bryde visum-reglerne så længe man er på processuelt-ophold, men hvis du får afslag så får du en frist til at forlade landet eller anke afgørelsen og hvis du så ikke overholder denne opfordring,ja så får du indrejseforbud.
Det kan selvfølgelig godt være at jeg har misforstået det hele men sådan har jeg forstået det.

AMK34

Indlæg af AMK34 » 22.06.2008 00:43:17

Keff det er også sådan jeg forstod det, men jeg tror desværre at Mik har ret her, jeg har det ikke på skrift men Embassy of Denmark i udlandet og US i dk har sagt det til mig mundtligt.

men det kan være at på skrift lyder det anderledes, så jeg ville også gerne vide det konkret...

godnat

Besvar