Hvor er vi trætte af Danmark!!!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
caen2600
Indlæg: 16
Tilmeldt: 12.06.2007 20:39:58
Geografisk sted: ishøj/zamboanga
Kontakt:

Hvor er vi trætte af Danmark!!!

Indlæg af caen2600 » 19.05.2008 22:22:49

Jeg er bare så frustreret nu at jeg er nødt til at skrive mig ud af det og dele mine tanker med andre i lignende situation.
Sagen er den at jeg - dansk statsborger - blev gift med en filipiner i november måned 2007. Vi blev gift mens han var her på visum, og søgte derefter om familiesammenføring d. 3. december 2007 i US.
Da min ægtefælle er under 24 år, har vi bedt om dispensation fra 24-års reglen, da jeg har særbørn her i landet fra tidligere ægteskab. Vi fik det første chok, da vi blev stillet i udsigt at der ville blive tale om en 7-måneders sag. Vi havde nok regnet med en del mindre, men kunne jo ikke andet end acceptere dette.
De første fire måneder skete der absolut intet i vores sag (hvilket da også blev bekræftet af US ved telfonisk forespørgsel.)
I midten af april modtog min eks-hustru så et spørgeskema, hvor hun på tro og love skulle erklære at jeg nu også havde regelmæssig samkvem med mine børn. Hun svarede positivt på dette og returnerede skemaet samme dag som hun fik det. Fire uger efter rettede jeg igen en forespørgsel til US for at høre om status på vores sag. De bekræftede at have modtaget skemaet retur fra min eks-hustru, men havde i øvrigt ikke foretaget sig yderligere i sagen.
Jeg haar forståelse for at ting tager tid, og især i US hvor der sikkert er meget travlt. Men i den periode der nu er gået har min mand modtaget 5 forskellige jobtilbud (ganske uopfordret), som han har måtte sige nej til, da han jo som bekendt ikke må arbejde før han har sin opholdstilladelse. Regeringen og US taler om hvor vigtigt det er at integrere nyankomne og gøre dem selvforsørgende så hurtigt som muligt. Hmmmm, for mig at se prøver man mere at pacificere folk ved disse lange ventetider. Hvordan skal man kunne blive integreret , hvis man ikke må deltage aktivt i det danske samfund? Jeg har naturligvis gjort US opmærksom på de mange jobtilbud, og spurgt om disse evt. kunne fremskynde sagsbehandlingen. Til dette fik jeg følgende svar: "Jo, hvis din mand kan få et job hvor han kan tjene over 425.000 kr. om året!!!" Det er mig stadig en gåde, hvorfor og af hvem denne grænse er blevet defineret.
Jeg håber stadig hver eneste dag at finde et positivt brev fra US i posstkassen, og den samme dag det kommer, agter jeg at anmode US om en udskrift af journalen, så jeg får dokumentation for deres langsommelige sagsbehandling. Jeg overvejer stærkt at starte endnu en debat omkring den måde Danmark behandler nyankomne på - om ikke andet, så med det formål at skabe lidt kontrast til alle de charmekampagner fra US, som man dagligt ser i TV.
Tak til alle Jer der gad læse mine sure opstød. Jeg har i bund og grund altid været et positvit menneske, men jeg må indrømme, at det bliver sværere og sværere for hver dag at leve op til dette.

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 20.05.2008 06:39:53

Ja, det kan være svært at holde gejsten oppe. Generelt er sagerne i Udlændingservice blevet hurtigere færdige end tidligere, men sværere sager som jeres tager dog stadig 7 md for svar - især sager hvor børn er involveret. Sikker på der ikke går længe inden I får svar selvom det er en absolut svær og nervepirrende tid at komme igennem (sådan husker jeg det selv).

De regler du nævner med 425.000 kr blev indført af regeringen for at importere højtuddannet udenlandske arbejdskraf. jeg erindrer dog ikke lige hvornår det var, men det er ikke så lang tid siden...

Held & Lykke fremover

caen2600
Indlæg: 16
Tilmeldt: 12.06.2007 20:39:58
Geografisk sted: ishøj/zamboanga
Kontakt:

Indlæg af caen2600 » 23.05.2008 16:09:32

ENDELIG!!! Modtog i dag et brev fra US med den glædelige nyhed at min mand har fået opholdstilladelse i Danmark! Vi kan næsten ikke få hænderne ned igen! Det er mig dog stadig en gåde hvordan US kan bruge næsten 6 måneder på at behandle sådan en sag, det eneste de har foretaget sig , er at sende et brev til min tidligere ægtefælle for at få bekræftet at det nu også er rigtigt at jeg har regelmæssig samkvem med mine børn fra dette ægteskab (det var nemlig det essentielle og udgivsslagende punkt i denne sag)! Selv i denne glædens stund , kan jeg føle mig bitter over at den lange sagsbehandlingstid var tæt på at være skyld i at vores forhold bristede pga. frustrationer over bare at kunne sidde hjemme i en halvtrist lejlighed og vente, når man nu hellere ville gøre lidt nytte for sig selv og samfundet (læs: arbejde). Det er sgu ikke godt nok Danmark!

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 23.05.2008 16:50:14

Så tillykke med det !!! :D

Ja, selv de bedste forhold kan blive tyndslidte i kanten under det pres som man udsætter dansk-udenlandske ægtepar ud for.
tænk hvis alle dansk-danske par skulle de samme uhyrligheder igennem bare for at bevise deres kærlighed?

Tillykke med det endnu engang , nu kan I endelig slå jer ned og komme igang med livet her i Danmark

:D

AMK34
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17.12.2007 13:02:49

Indlæg af AMK34 » 26.05.2008 23:04:25

Hej caen2600,
Tillykke her fra også :) det er ligesom at vinde i lotto som en der sagde i TV2 nyhederne :D

tristani
Indlæg: 23
Tilmeldt: 02.04.2008 13:46:35

Indlæg af tristani » 01.06.2008 16:32:22

Tillykke, Vi har i dag 7 mdrs jubilæum siden vi afleverede vores ansøgning, og min kone fra Singapore har satdig ikke fået opholdstilladelse. Vi har stillet bankgaranti for over et md siden, og om 2 uger er det meningen, at hun skal starte job på et større IT-projekt, men vi tror ikke længere på det. Vi er faldet i hænderne på en, efter min mening, psykopat det kun ønsker at forhale vores ansøgning. Har klaget over hende, men hun kan fortsætte sin vanvittig behandling af vores ansøgning, da behandling af klagen vil tage op til 3 mdr.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 01.06.2008 20:35:58

Øv hvor surt. Kan I ikke kime hende ned i en uendelighed og håbe på, at hun til sidst bliver så træt af jer, at hun får den ansøgning færdigbehandlet :D ! Held og lykke!

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 02.06.2008 12:00:59

til TRistani

I bør få aktindsigt+ klage over jeres situation. 7 md er en tand for længe for alm. FS...

tristani
Indlæg: 23
Tilmeldt: 02.04.2008 13:46:35

Indlæg af tristani » 02.06.2008 15:04:57

Hej,

Begge dele er gjort, men det tager ca 3 mdr. at få behandlet en klage i integrationsministeriet.

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 02.06.2008 16:17:38

Det med agtindsigt er åbenbart ikke lige så nemt at få. De kan bare lade vær at sende den og efter 10 dage kan du klage og så skal de behandle klagen.Man burde få den samme dag du laver anmodningen..

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 10.06.2008 18:47:08

keff skrev:Det med agtindsigt er åbenbart ikke lige så nemt at få. De kan bare lade vær at sende den og efter 10 dage kan du klage og så skal de behandle klagen.Man burde få den samme dag du laver anmodningen..
For retfærdighedens skyld skal det siges at nu har jeg fået agtindsigt.

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 11.06.2008 10:05:17

hej keff

hvad gjorde /sagde du præcis ?

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 11.06.2008 14:52:18

ZB skrev:hej keff

hvad gjorde /sagde du præcis ?
Hver gang jeg kontaktede US så skete der noget.
-Da jeg bad om agtindsigt så fik jeg spørgeskemaet.(samme dag)
-Da jeg rykkede for agtindsigt så kom det sammen med visummet.(efter 3 dage)

Det virker som om at der kommer skred i tingene når man kontakter dem og rykker for diverse ting.
Da jeg ringede og bad om agtindsigt så virkede det som om sagen havde ligget stille,for hun sagde at ægte-attesten VAR verificeret,men hun tøvede da jeg spurgte hvad der nu skulle ske og hvad de manglede af informationer..

Jeg har desværre ikke haft tid til at kigge på datoerne i agterne,nu har jeg travlt med flybilletter og forsikring og hvad hun ellers skal have med igennem lufthavnene.
Men som jeg kan se på ambassadens rapport så ville vi helt sikkert ikke ha fået visum hvis vi IKKE var gift.

Tak for interessen.
I skal nok få HELE historien,med alle datoerne senere

MVH

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 11.06.2008 15:07:21

Hov jeg skal måske lige tilføje at jeg spurgte om hvor mange instanser som skal godkende en agtindsigt. Det er der ingen der skal, sagde de,så jeg sagde at de gerne måtte sende den med det samme,altså hurtigst muligt.
Den kom så først efter et par uger og efter 1 rykker..

Det skal i allesammen vide,at der er egentlig ingen hindring i at få agtindsigt med det samme.
Hvis i ikke har modtaget agtidsigt efter 10 dage så kan i klage/rykke og så har US 14 dage til at vurdere din rykker/klage og så SKAL du have et svar..
Der er dog nogle "interne " notater som i ikke kan få lov til at se.

Besvar