Forlængese af opholdstilladelse!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DM77
Indlæg: 11
Tilmeldt: 10.12.2009 17:56:25

Forlængese af opholdstilladelse!

Indlæg af DM77 » 29.07.2014 16:51:08

Jeg skriver for at høre, hvordan situationen er, når man skal have sin opholdstilladelse forlænget.
Min kone fik sin opholdstilladelse forlænget første gang i juni 2012, og dengang var det ret kaotisk, mange gik forgæves flere gange, grundet proceduren omkring de biometriske opholdskort.
Jeg husker sagen kom i medierne og politiet/udlændingeservice lovede at bedre det.
Nogen der ved, hvilke tiltag der blev gjort, og hvordan det fungerer i dag. Skal man ringe og bestille tid osv. osv.
Selve det at få min kones opholdstilladelse forlænget er intet problem, da omstændighederne for hendes ophold ikke er ændret.

H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Re: Forlængese af opholdstilladelse!

Indlæg af H_Larsen » 29.07.2014 18:11:17

Hej

I kan søge om forlængelse over internettet med nem-ID og så få man en kvittering, som man så skal medbringe for taget billede med biometri.

Jeg bor Storkøbenhavn, men kørte ikke til Ryesgade, men til Roskile Politi, (det er vist flytte til Greve 1. maj) og vi ventede 20 minutter, så var den sag klaret.

Jeg har også fået fortalt at man i Ryesgade ikke skal trække nummer men kan gå direkte til serviceskranke
Ved besøg i Borgerservice

Du skal normalt starte med at trække et nummer, når du besøger Borgerservice. Der er dog serviceskranker, som er reserveret til særlige typer henvendelser, som du ikke behøver trække nummer til:
•Serviceskranke 1 – hvis du ønsker generel information eller gerne vil have udleveret ansøgningsskemaer.
•Serviceskranke 2 – hvis du ønsker at søge om nyt opholdskort eller fremmedpas.
•Serviceskranke 11 – hvis du har fået et brev med oplysninger om, at du skal møde hos os for at afgive biometri til opholdskort.
Så der er ikke 2012 tilstande mere

mvh

H_Larsen

DM77
Indlæg: 11
Tilmeldt: 10.12.2009 17:56:25

Re: Forlængese af opholdstilladelse!

Indlæg af DM77 » 29.07.2014 20:15:13

Det lyder rigtig fint! 1000 tak for svar H_Larsen :-)

Besvar