Familiesammenføring med børn..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Familiesammenføring med børn..

Indlæg af S.Francis » 22.04.2008 14:58:11

Hejsa.. :D

Uha det er længe siden jeg har skrevet og været herinde - men kort fortalt. Så er jeg gift med min mand fra Uganda. Vi har været gift i 3 år til maj, og fik FS sidste sommer 2007. Vi har nu boet sammen i Danmark siden dec. 2006..

Til sagen - min mand har sine 2 børn i Uganda i øjeblikket. Vi vil rigtig gerne have dem op til os, da de har en mor som ikke kan tage sig af dem - lige nu går de på en boarding school. Børnene har mest kontakt til min familie, da jeg har min far, stedmor og søskende boende dernede (de arbejder begge for en dansk hjælpeorganisation).
Vi er igang med at få lavet pas til begge børn nu, vi har en advokat dernede som hjælper os med det... vores plan er så nu, at vi vil rejse ned og hente børnene i juli - og så få dem herop på et tursitvisum på 3 mdr. Derefter vil vi søge om FS. Men men men - børnene kan vel ikke starte skole før de HAR fået opholdstilladelse vel??! Så hvis vi vælger at søge om FS til børnene når de er her, så skal vi selv finder ud af en mulighed mht. pasning af dem!? Måske skal jeg lige nævne at børnene er 7 og 9 år.

Vi har egentlig nogenlunde styr på hvad vi skal gøre osv. Men kunne være rart at høre om andre, som måske allerede HAR været det igennem... for at få gode ideer måske! ...måske har vi glemt at tage højde for noget!!?

Af hvad der står på nyidanmark.dk - så skulle ambassaden kunne give dem visum, og ikke behøve at blande US ind i sagen.. Så vi håber virkelig vi kan satse på 10-12 dage, for at modtage visum. Ellers bgynder tiden at knibe - da det tager tid mht. passet. (African time) :wink:

Nåh - det var lidt tanker og søgen efter gode råd eller vejl. Ellers dejligt at være tilbage igen - må bruge siden noget mere.... har jo også selv en masse erfaring jeg/vi kan give af.

Stine :wink:

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 22.04.2008 15:57:29

hej

Jeg ville nok beregne længere end 12 dage til at få visum.

I burde kunne søge FS direkte derfra til børnene allerede nu hvor din mand allerede har OT her.

Når det drejer sig om børn på processuelt ophold kan man spørge i jeres bopælskommune om de kan komme i gang med skolegang før FS.


held & lykke

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 22.04.2008 18:38:59

ZB skrev:hej

Jeg ville nok beregne længere end 12 dage til at få visum.

I burde kunne søge FS direkte derfra til børnene allerede nu hvor din mand allerede har OT her.

Når det drejer sig om børn på processuelt ophold kan man spørge i jeres bopælskommune om de kan komme i gang med skolegang før FS.


held & lykke

De 10-12 dage har vi fundet på den Danske Ambassades hjemmeside, i Uganda. De mener selv de kan udstede et visum på 10-12 dage. Men selvfølgelig, vi er indforstået med, at det kan tage længere tid. :)
Ang. ansøgning om FS dernede fra, ved vi godt kan lade sig gøre - men vi ville helst ha børnene hos os mens vi søgte. :)

Lyder super godt, mht. at vi måske kunne spørge vores kommune om de kunne komme igang med skolen, før FS.

Stine

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 22.04.2008 19:52:07

forstår godt I gerne vil have børnene hos jer.

Jeg tænkte hvis I søgte dernede fra nu er I allerede et godt stykke af vejen at vente. hvis I søger nu dernedefra kan I skrive hvornår I skal bruge OT.
det tager vist nok max.7 md for FS til børn aat få svar, men hæng mig ikke op på det.
måske mindre hvis I er heldige, men så har I også alt klar til deres ankomst med skole mm.
det var fordi du sagde I først ville derned omkring juli så tænkte jeg der er jo immervæk et stykke tid til. når de er her på processuelt ophold har de jo ingen rettigheder som sådan.

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 22.04.2008 20:16:19

ZB skrev:forstår godt I gerne vil have børnene hos jer.

Jeg tænkte hvis I søgte dernede fra nu er I allerede et godt stykke af vejen at vente. hvis I søger nu dernedefra kan I skrive hvornår I skal bruge OT.
det tager vist nok max.7 md for FS til børn aat få svar, men hæng mig ikke op på det.
måske mindre hvis I er heldige, men så har I også alt klar til deres ankomst med skole mm.
det var fordi du sagde I først ville derned omkring juli så tænkte jeg der er jo immervæk et stykke tid til. når de er her på processuelt ophold har de jo ingen rettigheder som sådan.

Det rigtigt! Måske noget vi lige skulle undersøge lidt nærmere..... Men ihvertfald, tak for de gode ord og ideer :D
Alt i denne verden kan lade sig gøre - bare tro på det!!

Besvar