hjælp - problemer med lejekontrakt.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
skorpion
Indlæg: 131
Tilmeldt: 14.09.2011 13:12:28

hjælp - problemer med lejekontrakt.

Indlæg af skorpion » 21.01.2014 19:00:36

Hej. jeg har hurtig brug for hjælp :S

Vi har søgt om familiesammenføring i december måned. I denne uge, fik vi et brev om at min mand havde fået proccesuelt opholdt, men på brevet står der at, der mangler oplysninger for at kunne behandle vores ansøgning. Derfor har us ikke taget vores ansøgning under behandling eller taget stilling til, om min mand kan få opholdstilladelse i DK.
På brevet fra US står der at: "din ægtefælle har til sagen fremlagt en lejekontrakt(typeformular A), hvoraf det fremgår, at hun lejer et værelse. Endvidere står der på lejekontrakten, at lejemålets areal udgør 153 m2, 6 værelser. Vi skal gøre din ægtefælle opmærksom på, at det er arealet på det lejet værelse der skal stå på lejekontrakten. I anledning skal vi anmode din ægtefælle om, at indsende en ny korrigeret lejekontrakt".

Vi troede ellers at den var helt korrekt, vi havde udfyldt kontrakten sammen med kbh retshjælp.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår deres anmodning korrekt. I lejekontrakten typeformular A, 8 udgave, under §1, havde jeg markeret "lejemålet: et enkeltværelse".
Nedenunder står det "AREAL: lejemålets samlede bruttoetageareal udgør _153_ m2, der består af _6_ værelser".

Så vidt jeg forstår, skal jeg markere at: jeg lejer "et enkeltværelse". Og rette Arealet til: "20 m2", der består af "1 værelse".??? og hvis det bliver skrevet på den måde, har jeg så opfyldt boligkravet?
Jeg tænker også lidt på at huset i det hele taget er 153 m2 og består af 6 værelser(så vi vælger 2 personer pr beboelsesrum-reglen), og det kan de vel vurdere ud fra selve FA1-ansøgningsblanketten, husets størrelse står jo ikke på lejekontrakten, men kun på FS-blankkent Fa1?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: hjælp - problemer med lejekontrakt.

Indlæg af mh1 » 21.01.2014 21:59:27

Du skal angive arealet af det værelse, du lejer. Det er jo fløjtende ligegyldigt hvor stor resten af lejligheden er, den er jo ikke til din rådighed.
mh
Rådgiver for ÆUG

skorpion
Indlæg: 131
Tilmeldt: 14.09.2011 13:12:28

Re: hjælp - problemer med lejekontrakt.

Indlæg af skorpion » 21.01.2014 23:59:39

men opfylder jeg så boligkravet for et enkeltværelse på 20m2 for mig og min mand?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: hjælp - problemer med lejekontrakt.

Indlæg af mh1 » 22.01.2014 16:58:35

JA!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=28983
§ 7. Den bolig eller den del af en bolig, som referencen råder over, jf. § 6, anses for at være af rimelig størrelse, når
1) DER EFTER GENNEMFØRELSEN AF FAMILIESAMMENFØRINGEN VIL BO HØJST TO PERSONER PR. BEBOELSESRUM I BOLIGEN, JF. STK. 2, eller

2) boligens areal efter gennemførelsen af familiesammenføringen vil være på mindst 20 m2 pr. person, der bor i boligen, jf. stk. 3.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar